جمهوری آذربایجان دو پهپاد ارمنستان را سرنگون کرد

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان امروز سه شنبه اعلام کرد دو هواپیمای بدون سرنشین متعلق به نیرو‌های مسلح ارمنستان را سرنگون کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، وزارت دفاع جمهوری آذربایجان امروز سه شنبه از انهدام دو هواپیمای بدون سرنشین متعلق به نیرو‌های مسلح ارمنستان خبر داد.

"در ۲۱ ژوئیه یگان‌های نیرو‌های مسلح ارمنستان با استفاده از هواپیما‌های بدون سرنشین در ساعت ۰۰:۳۰ به وقت محلی، بر فراز مواضع یگان‌های ارتش جمهوری آذربایجان به سمت منطقه آگدام پرواز‌های شناسایی انجام دادند و در ساعت ۰۸:۴۵ صبح، دو هواپیما به سمت منطقه توز در امتداد مرز ارمنستان و آذربایجان پرواز کردند. هر دو هواپیمای بدون سرنشین توسط واحد‌های پدافند هوایی جمهوری آذربایجان شناسایی و بلافاصله منهدم شدند. "

دور تازه‌ای از درگیری‌ها در نقاط مرز‌ی بین آذربایجان و ارمنستان آغاز شده است؛ درگیری‌های اخیر در منطقه‌ای دورتر از مناطق مورد مناقشه قره‌باغ و در حوالی روستای «مووسس» که در مسیر ارتباطی بین استان طاووس ارمنستان و استان توز آذربایجان قرار دارد، بوده است.

تنش میان جمهوری ‌آذربایجان و ارمنستان از سال ۱۹۸۸ بر سر منطقه «قره‌باغ» آغاز شده است.

در سال ۱۹۹۲ درگیری میان دو کشور بر سر این موضوع آغاز شد و در جریان این درگیری، جمهوری ‌آذربایجان کنترل قره‌باغ و ۷ منطقه اطراف آن را از دست داد.

در سال ۱۹۹۴ آتش‌بسی میان این کشور‌ها برقرار شد، اما تنش‌ها بر سر موضوع قره‌باغ همچنان ادامه دارد.

کشور‌ها و سازمان‌های بین المللی نگرانی خود را از وضعیت موجود در مرز ارمنستان و آذربایجان ابراز کردند و از هر دو طرف خواستند تا اختلافات خود را با گفت‌وگو حل کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار