اردوغان: جمهوری آذربایجان را تنها نمی‌گذاریم

رئیس‌جمهور ترکیه طی اظهاراتی گفت که از آذربایجان در برابر تجاوز ارمنستان دفاع می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خرنگاران جوان، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه، روز جمعه طی سخنانی به موضوعات مختلف بین‌المللی از جمله تنش‌های اخیر بین ارمنستان و آذربایجان، بحران لیبی و همچنین حضور تروریست‌ها در سوریه اشاره کرد.

اردوغان کشور ارمنستان را اشغالگر خواند و تاکید کرد: «ارمنستان تلاشی برای حل مسالمت‌آمیز بحران با آذربایجان نمی‌کند». رئیس‌جمهور ترکیه همچنین گفت که آنکارا همواره در کنار آذربایجان می‌ماند. اردوغان همچنین از ارتباط تنگاتنگ افسران نظامی ترکیه با همتایان آذربایجانی خود خبر داد.

گفتنی است، تنش‌های اخیر بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان در پی حمله نظامیان ارمنستانی در روز یک‌شنبه به نقطه مرزی «تووز» در آذربایجان آغاز شد. در پی این درگیری‌ها، تعدادی از عوامل نظامی دو طرف کشته و یا مجروح شدند.

رئیس‌جمهور ترکیه همچنین در خصوص بحران کنونی در لیبی و نقش ترکیه در این کشور هم اظهار نظر کرد. وی بار دیگر بر حمایت گسترده نظامی از نیرو‌های تحت امر دولت وفاق ملی لیبی تاکید کرد. اردوغان از سایر کشور‌های عربی مانند مصر و امارات به خاطر حمایت از ارتش تحت امر خلیفه حفتر انتقاد کرد.

دخالت ترکیه در امور داخلی لیبی و حمایت این کشور از دولت وفاق ملی لیبی در برابر تهدیدات خلیفه حفتر موجب انتقاد سازمان ملل شده است. سازمان مذکور از طرف‌های خارجی درگیر در لیبی خواسته تا به دخالت نظامی در این کشور پایان دهند و به تحریم تسلیحاتی لیبی احترام بگذارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۰۷:۵۵ ۲۸ تير ۱۳۹۹
تو یکی لال شو هزار رنگ فتنه گر.
آخرین اخبار