گفت‌وگوی تلفنی السیسی و مکرون درباره لیبی

رؤسای‌جمهور مصر و فرانسه در گفت‌وگویی تلفنی بر اهمیت کاهش دخالت‌های غیرقانونی خارجی در خاک لیبی تاکید کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، بسام راضی، سخنگوی ریاست جمهوری مصر اعلام کرد عبدالفتاح السیسی، رئیس‌جمهور مصر بعدازظهر چهارشنبه و امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه در گفت‌وگویی تلفنی به بحث و تبادل نظر درباره تحولات و بحران لیبی پرداختند.

سخنگوی ریاست جمهوری مصر اعلام کرد رؤسای‌جمهور این کشور و فرانسه در این گفت‌وگو بر اهمیت کاهش دخالت‌های غیرقانونی خارجی در خاک لیبی تاکید و از کشور‌هایی که از شبه‌نظامیان مسلح و سازمان‌های تروریستی برای بهره‌مندی از اهداف خود استفاده می‌کنند، حمایت کردند.


بیشتر بخوانید


سخنگوی ریاست جمهوری مصر اعلام کرد دو طرف همچنین بر ادامه هماهنگی مشترک بین دو کشور برای حمایت از تلاش‌های دیپلماتیک برای حل و فصل بحران لیبی تاکید کردند.

این گفت‌وگوی تلفنی در حالی اسنجام می‌شود که هیئتی از شورای عالی بزرگان و رؤسای قبایل لیبی برای بررسی بحران کنونی این کشور به قاهره، پایتخت مصر سفر کردند.

لیبی از زمان سرنگونی «معمر قذافی» دیکتاتور سابق این کشور در سال ۲۰۱۱ به دو دولت موازی در شرق و غرب تقسیم شد. امارات متحده عربی، عربستان سعودی، مصر، فرانسه و روسیه از ارتش حفتر و ترکیه، قطر، الجزایر، ایتالیا و اتحادیه اروپا از دولت الوفاق حمایت می‌کنند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار