چمبر در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان فرد محور است

فعال اصلاح طلب گفت: شورای عالی سیاست گذاری اصلاح‌طلبان فرد محور است، نه احزاب محور و این اشتباهی بزرگ است.

شورای عالی احزاب را مضمحل می‌کندعیسی چمبر عضو شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان  در گفت‌و‌گو با  خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره جانشین محمدرضا عارف در شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح طلبان، گفت: معتقدم تقلیل دادن مشکل شورای عالی به این موضوع که رئیس شورا چه کسی باشد یک اشتباه است.

او ادامه داد: ساختار شورای عالی یک ساختار مشکل دار است، چرا که احزاب وزنشان در این نهاد با وزن واقعیشان در جامعه متفاوت است و افراد حقیقی بیشتر در آن نقش دارند؛ بنابراین تفاوتی ندارد که رئیس این شورا محمدرضا عارف باشد و یا عبدالله نوری؛ معتقدم که ساختار شورای عالی به بن بست رسیده است.

چمبر با اشاره به دفاع کرباسچی از شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح طلبان افزود: ما این نظر را نداریم؛ مشکل شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان این است که اصلا ساختار نیست، چرا که ساختار یعنی در ابتدا مشخص شود که چه کسانی عضو آن شده و چه طور از آن خارج شده و چه مکانیزمی دارند، در حالی که این موضوعات در شورای عالی اصلا مشخص نیست.


بیشتر بخوانید:


عضو شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان گفت: در واقع شورای عالی چیدمانی دارد که باعث می‌شود یک فرد کاملا بر آن تاثیر بگذارد و هر فردی هم هر چقدر که خوب باشد ابتدا سلیقه و منفعت خود را در نظر می‌گیرد؛ به بیانی دیگر شورای عالی فرد محور است، نه احزاب محور و این اشتباهی بزرگ است.

او ادامه داد: اصول دموکراسی این است که بپذیریم افراد اشتباه می‌کنند و اگر غیر از این باشد ما باید دموکراسی را کنار بگذاریم؛ متاسفانه  شورای عالی نهادی است که کارکرد  احزاب را مضمحل می‌کند.

فعال سیاسی اصلاح طلب خاطر نشان کرد: معتقدم که محتمل تر است که ما به سمت تشکیل پارلمان اصلاحات برویم؛ کما اینکه در جناح مقابل هم این اتفاق خواهد افتاد و در بلند مدت بهترین حالت این است که با تغییرات قانونی و وزن دادن به نهاد احزاب در ساز و کارهای انتخاباتی به این سمت برویم که کلا دو الی سه حزب شناسنامه دار در کشور داشته باشیم که بتوانند به تناوب با هم رقابت کنند و قدرت را در دست بگیرند.

او تاکید کرد: اما تا زمانی که به آنجا نرسیدیم به نظرم هر دو طرف باید بروند به این سمت که در یک شکل پارلمانی احزاب خود را بتوانند متشکل کنند تا قابلیت عملکرد کشوری و گسترده داشته باشند. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار