ترقی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

عملکرد دولت احمدی نژاد در دوره دوم، ضربه سنگینی به اصولگرایان زد

فعال اصولگرا گفت: عملکرد دولت آقای احمدی نژاد در دوره دوم ضربه سنگینی به اصولگرایانی که از او حمایت می‌کردند، زد.

/حمیدرضا ترقی عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به شانس پیروزی جریان اصولگرا در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰، گفت: در اصل ما در انتخابات ۱۴۰۰ دو فرصت داریم ؛ یک فرصت این است که مردم از جریان فعلی مدیریتی کشور همچنان ناراضی هستند و تداوم آن را به نفع مصالح عموم کشور و رشد و توسعه نمی‌دانند که این یک فرصت برای اصولگرایان است.

او ادامه داد: مساله دوم هم این است که اصولگرایان توانستند ساز و کاری را در سطح کشور برای وحدت پدید بیاورند که این ساز و کار آزمایش خوبی را در انتخابات مجلس ۹۸ پس داد؛ بنابراین این دو فرصت از یک طرف و از سوی دیگر هم تهدید شرایط کشور است؛ زیرا واقعا نقش دشمن در تداوم مشکلات و تحریم‌ها و گرفتاری‌های کشور اگر به همین روش ادامه دار شود می‌تواند مشکلات عدیده‌ای را به وجود می آورد و این تهدید هم طبیعتا مردم را به سمت نگاه مقاومت انقلابی و عدم تکیه به غرب سوق می‌دهد و مجموعه این‌ها می‌تواند عاملی برای موفقیت اصولگرایان باشد، البته اگر همچنان به وحدت و به  ارائه برنامه ادامه دهند.


بیشتر بخوانید:


ترقی با اشاره به شکست‌‌های سابق اصولگرایان در انتخابات‌های مجلس دهم و ریاست جمهوری  ۹۶ افزود: طبیعتا وحدت نقش تعیین کننده‌ای در موفقیت هر جریانی در انتخابات دارد، اما به نظر نمی‌رسد که این تنها عامل عدم موفقیت اصولگرایان باشد؛ زیرا به هر حال عملکرد دولت آقای احمدی نژاد در دوره دوم ضربه سنگینی به اصولگرایان زد و اصولگرایانی که از او حمایت می‌کردند در دوره اول و دوم نتوانستند پاسخگوی برخی از اقدامات و رفتار‌های او باشند.

فعال سیاسی اصولگرا ادامه داد: همین امر هم باعث شد که رقیب از شرایط استفاده کند و افکار عمومی جامعه را  بر ضد اصولگرایان بشوراند؛ ضمن اینکه از داخل هم انشقاقی در بین اصولگرایان در خصوص آقای احمدی نژاد پدید آمده بود  که همین مساله هم کمک کرد به اینکه  اصلاح طلبان افکار عمومی را به فاصله گرفتن از اصولگرایان تشویق کنند؛ بنابراین یک موضوع اختلاف و عدم وحدت بود و یکی هم عملکرد دوره دوم دولت احمدی نژاد که عامل اصلی این شکست‌ها شد.

او همچنین با اشاره به انتخابات مجلس دهم بیان کرد: در انتخابات مجلس دهم نمی‌شود گفت که عدم وحدت عامل اصلی رای نیاوردن اصولگرایان بود، البته یک مقداری برخی از گروه‌ها به سبب همان شرایط خاصی که بعد از احمدی نژاد به وجود آمد تک روی‌هایی انجام دادند که این تک روی‌ها باعث وجود برخی از زاویه‌ها شد، اما به نظر نمی‌رسد که تنها عامل آن باشد، به هر حال موفقیت دولت اعتدال قطعا در انتخابات تاثیر داشت.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با اشاره به انتخابات مجلس یازدهم هم، گفت: قطعا وحدت تاثیر گذار بوده و وحدت نیرو‌های انقلاب در قالب شورای ائتلاف کمک بسیار زیادی داشت به اینکه از پراکندگی و تعدد لیست‌ها کاسته شود و مردم بتوانند جریانی را که می‌تواند در جهت حل مشکلات کشور گام بر دارد درست بشناسند؛ علاوه بر این‌ها کارکرد منفی دولت و نارضایتی مردم از عملکرد دولت هم قطعا بی تاثیر در این موفقیت نبوده است.

او درباره این ادعا که اگر در انتخابات ۹۶ قالیباف به نفع رئیسی کنار نمی‌رفت اصولگرایان پیروز رقابت بودند، اینگونه توضیح داد: البته این یک تحلیل ناقص است، زیرا به هر حال قشری از اصولگرایان و نیرو‌های انقلابی در داخل جامعه اعتمادشان به روحانیت برای ایفای نقش دوم بعد از رهبری در ساختار قدرت و نظام سیاسی کشور بیشتر از غیر روحانی است و معتقدند که چون شخص دوم کشور هست و مسئولیت اصلی کشور در اختیار او است بهتر است که یک روحانی زمامدار آن باشد.

ترقی خاطر نشان کرد: پس این گونه نیست که اگر در آن مرحله آقای رئیسی به نفع آقای قالیباف کنار می‌رفت می‌توانست اعتماد همه آن ۱۶ میلیون را جمع کند؛ بنابراین یا به دوره دوم کشیده می‌شد یا این مسئولیت با اختلاف کمی به رقیب واگذار می‌شد؛ لذا من فکر نمی‌کنم که این تحلیل واقعی باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
دلسوز
۲۲:۲۹ ۲۸ تير ۱۳۹۹
این احمدی نژاد دیگه مثل سال 85 نیست لطفا مواظب کشور و رأی هایتان باشید # احمدی نژاد بدتر از روحانی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۵ ۲۸ تير ۱۳۹۹
من مگویم دولت ها بد پس چرا ما مردم به هم رحم نمی کنیم ما بیشتر اجناس را احتکآر مکنیم و فکر مرگ نستیم همه چیز را به اسلام مربوط میدانیم وفکر میکنیم امریکا یا اروپا به ما رزق وروزی می دهند تو را به خدا کمی فکر کنید اگر مسلمان نستید آزاده مرد باشید عمر ما به پایان میرسد انجا دست خالی چه کنیم
-
ناشناس
۱۲:۵۰ ۲۸ تير ۱۳۹۹
فقط ی ایرانی وطن پرست می تونه این مملکتو درست کنه که ثروت این مملکت برای خودش خرج بشه!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۲ ۲۸ تير ۱۳۹۹
دکتر احمدی نژاد بهترین مردمی ترین و شجاع ترین ریس جمهور تاریخ کشوراست واسه میزان محبوبیت ایشان سری به مناطق محروم و دورافتاده کشوربزنید هیچ ریس جمهوری به اندازه ایشان به فکر مردم مناطق محروم نبود مردم مناطق محروم و دورافتاده کشور بی صبرانه منتظرحضورایشان در انتخابات آینده هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۰ ۲۸ تير ۱۳۹۹
مردم شخصیتمردمیمی خواهند
درودبر احمدی نژاد
Germany
ناشناس
۰۹:۱۱ ۲۸ تير ۱۳۹۹
متأسفانه دولت ها در ابتدا کار میکنند تا محبویت کسب کنند ولی بعد واقعیت هدفشان را به ظهور میرسانند بعضی از اینها به ظاهر با هم بدند ولی در خفا یک هدف و مسیر را دارند و اسمش را میگذارند سیاست و بعد با استفاده از تجمیع طرفدارانشان به دنبال مقاصد حزبی و یا آنهائیکه دست نشانده هستند به دنبال اجرای دستورات اربابانشان هستند ،بدین معنی که چند رئیس جمهور هر کدام تعدادی هوا دار دارند اگر اینها دست به دست هم بدهند با کمک هوا دارانشان و کف خیابان ریختن آنها به دنبال مقاصد مشترک هستند فرزندانشان در خارج پولهای ارسالی پدرانشان را جمع آوری و مدیریت میکنند و خوش میگذرانند و اینها با سوءاستفاده از هوا داران برای خود قدرت کسب میکنند. در تمام دنیا به همین صورت است ولی مهم این است که ملت چگونه رفتار کنند و چقدر درایت داشته باشند و فرهنگ آن کشور چگونه باشد تنها بصیرت و دانایی و موقعیت شناسی یک ملت راه گشاست اگر یک ملت دشمن شناس و معتقد باشد و هوشیارانه عمل کند تاریخ شاهد اینهمه جنگ و نزاع در کشورهای جهان سوم نبود و امامان ما مظلومانه به شهادت نمی رسیدند و مولا علی (ع) از روی تنهایی در چاه فریاد نمی کشید و مردم خوب از بد را تشخیص می دادندو هر روزی با یک دروغ پردازی به دنبال یک کلاش و فریبکاری راه نمی افتادند. ای کاش از تاریخ عبرت میگرفتیم و برای اهدافمان جرأت پرداخت بهای آن را می داشتیم که صد البته این ملت بزرگوار ثابت کرده که هوشیار است . انشاا.. که مواظب باشیم که بهای داشتن کشوری آباد ، دارا بودن قدرت بالای صنعتی ، نظامی و فرهنگی ودینی بهایش هم بزرگ است در حد قد و قواره اش
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۲۲:۲۶ ۲۸ تير ۱۳۹۹
درود بر تو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۳ ۲۷ تير ۱۳۹۹
دوره آقای احمدی نژاد یه خونه ساختم سال 85 هشت میلیون تومان خرج برد نشستم توش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۵ ۲۷ تير ۱۳۹۹
صددرصد راست گفته. این چوبی که خوردیم سر عملکرد غلط احمدی نژاد در دوره دومش بود که همه از اصولگراها زده شدن. وگرنه اگه مثل چهارسال اولش عمل کرده بود دیگه کسی اسم اصلاح طلبارو هم نمیاورد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۵ ۲۷ تير ۱۳۹۹
صددرصد راست گفته. این چوبی که خوردیم سر عملکرد غلط احمدی نژاد در دوره دومش بود که همه از اصولگراها زده شدن. وگرنه اگه مثل چهارسال اولش عمل کرده بود دیگه کسی اسم اصلاح طلبارو هم نمیاورد.
Iran (Islamic Republic of)
سید محمد
۱۹:۲۲ ۲۷ تير ۱۳۹۹
نه احمدی نژاد و نه روحانی فقط یکی بیاد که واقعا دلسوز باشه
ما که کمرمون شکسته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۱ ۲۷ تير ۱۳۹۹
درود بر شرف احمدی نژاد
Iran (Islamic Republic of)
شاهرخ
۱۶:۱۶ ۲۷ تير ۱۳۹۹
ایشان هر کاری کردند درست بود و جناح راست به همراه چپ عامل ویرانی ایران هستند و کار آنها بود که ایشان موفق نشدند
Iran (Islamic Republic of)
سیدمحمدعلی
۱۵:۳۴ ۲۷ تير ۱۳۹۹
آقای احمدی نژاد خدا کند که نامزد ریاست جمهوری شوی
United States of America
ناشناس
۱۶:۴۲ ۲۷ تير ۱۳۹۹
انشاالله که مصلحت حفظ نظام باشه سیدمحمدعلی
آخرین اخبار