وزیر مسکن پاکستان: سفر آیت الله رئیسی گشایش‌ جدیدی در روابط دوجانبه را رقم زد

وزیر کار و مسکن پاکستان با قدردانی از مواضع قوی جمهوری اسلامی ایران در حوزه همکاری‌های منطقه‌ای و دفاع از ملت‌های مظلوم به ویژه فلسطین، گفت: سفر آیت‌الله رئیسی به پاکستان گشایش‌های جدیدی را در روابط دوجانبه ما رقم زد.

ریاض حسین پیرزاده امروز در اسلام‌آباد با رضا امیری مقدم سفیر ایران در پاکستان دیدار کرد؛ طرفین پیرامون آخرین تحولات مرتبط با روابط دوجانبه، اهمیت سفر اخیر رئیس جمهوری اسلامی ایران به پاکستان، تقویت ارتباطات مردمی، مسائل جهان اسلام از جمله فلسطین و همکاری‌های منطقه‌ای گفتگو کردند.

پیرزاده که به عنوان فرستاده ویژه دولت پاکستان از ابتدای سفر آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در سوم اردیبهشت تا آخر این بازدید ۳ روزه همراه رئیس جمهور کشورمان بود، با ابراز خرسندی از بازدید مهم هیات بلندپایه ایرانی به پاکستان و حضور در شهر‌های مهم لاهور و کراچی، گفت: آقای رئیسی تنها رئیس جمهور ملت ایران نیست بلکه ما ایشان را قهرمان جهان اسلام و رئیس ملت‌های حامی فلسطین و دشمن رژیم صهیونیستی می‌دانیم.

وی اظهار داشت که در طول سفر آیت‌الله رئیسی به پاکستان و همراهی ایشان تجربیات ارزنده‌ای از شخص رئیس جمهور کسب کردیم و معتقدیم که همسویی ایران و پاکستان به سود منطقه به ویژه نزدیک‌تر شدن ملت‌های دو کشور است.

وزیر کار و مسکن پاکستان با تاکید بر جایگاه ارزنده جمهوری اسلامی ایران در معادلات منطقه‌ای به ویژه در جهان اسلام، تاکید کرد که یک اتحاد منطقه‌ای با مشارکت ایران، پاکستان، عربستان و ترکیه مسیر جدیدی را برای کسب منافع متقابل و دفاع از ارزش‌های اسلامی تعیین خواهد کرد.

وی با سرزنش حمایت‌های کورکورانه قدرت‌های بزرگ و مدعیان حقوق بشر از رژیم اشغالگر اسرائیل، گفت: ایران و پاکستان دشمنان مشترکی دارند و کاملا درک می‌کنیم که دشمنی اسرائیل و حامیانش علیه ایران نیز به دلیل حمایت‌های قوی دولت و مردم ایران از فلسطین و سایر ملت‌های مظلوم است.

ریاض حسین پیرزاده با اعلام اینکه گزارش جامعی از دیدار‌های آیت‌الله رئیسی، بازدید از لاهور و کراچی را به نخست وزیر پاکستان ارائه و چند روز پس از سفر رئیس جمهور ایران، نیز در صحن علنی مجلس پاکستان دستاورد‌های این بازدید را برای نمایندگان مردم پاکستان بازگو کرده است، افزود: دولت شهباز شریف متعهد به پیشبرد توافقات دوجانبه با ایران است و ما نگاه رو به جلو به پروژه مهم خط لوله گاز ایران داریم.

وی تاکید کرد: همه ما سفر تاریخی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به پاکستان در زمان ریاست جمهوری ایشان را به خاطر داریم و اینکه مردم پاکستان استقبال تاریخی از رهبر عالی ایران داشتند و ما بار دیگر شاهد سفر رئیس جمهور ایران به پاکستان پس از ۷ سال بودیم که با استقبال گرم دولتمردان و مردم ما همراه بود.

وزیر مسکن پاکستان: سفر آیت الله رئیسی گشایش‌ جدیدی در روابط دوجانبه را رقم زد

سیاست قطعی رهبری و دولت ایران تحکیم روابط با پاکستان است

امیری مقدم سفیر ایران در پاکستان نیز با قدردانی از میزبانی سخاوتمندانه دولت و تمام نهاد‌های مربوطه در پاکستان از آیت‌الله رئیسی و هیات همراه در طول حضور در شهر‌های اسلام‌آباد، لاهور و کراچی گفت: سیاست توسعه روابط با همسایگان در اولویت کاری دولت سیزدهم قرار دارد و در کنار آن اعتقاد قوی به همکاری با پاکستان در منطقه داریم.

سفیر ایران با اشاره به تلاش ۴۵ ساله ایران اسلامی در راستای وحدت و همکاری با کشور‌های اسلامی و منطقه برای کمک به فلسطین تاکید کرد: وقایع اخیر در سرزمین‌های اشغالی فلسطین و تدام نسل کشی مردم غزه به دست رژیم صهیونیستی با حمایت‌های آمریکا و اروپا درستی سیاست جمهوری اسلامی ایران را ثابت می‌کند.

امیری مقدم با قدردانی از مواضع مقتدرانه دولت و مردم پاکستان در حمایت از آرمان‌های ملت فلسطین، گفت: انتظار می‌رود همه کشور‌های اسلامی با همسویی و اشتراک نظر برای رهایی فلسطین از این ظلم تاریخی متحد شوند.

وی تاکید کرد: تحکیم روابط با پاکستان سیاست قطعی مقام معظم رهبری و دولت جمهوری اسلامی ایران است لذا هر دو کشور راهی جز گسترش همکاری‌ها، افزایش رفت و آمد هیات‌ها به کشور‌های یکدیگر و بهره‌برداری از توانمندی‌های متقابل ندارند.

سفیر کشورمان تاکید کرد که جمهوری اسلامی ایران برای افزایش حجم تجارت دوجانبه با پاکستان، پیشبرد توافقات مرتبط با انتقال محکومین و آزادی زندانیان ایرانی و پاکستانی در کشور‌های یکدیگر و تسهیل سفر‌های زوار پاکستانی به ایران و عراق آمادگی کامل دارد.

وی تکمیل پروژه مشترک گازی را حائز اهمیت و به نفع دو کشور دانست و گفت: تاخیر در اجرای خط لوله گاز خوشایند دو ملت ایران و پاکستان نیست لذا ما امیدواریم همانطور که مقامات پاکستانی اعلام کرده‌اند به زودی مرحله احداث خط لوله در خاک پاکستان از گوادر تا مرز ایران آغاز شود.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار