پوتین: زیردریایی هسته‌ای، قابلیت جنگی روسیه را در جنگ احتمالی ارتقا می‌دهد

رئیس‌جمهور روسیه از افزایش قابلیت‌های نظامی زیردریایی هسته‌ای این کشور برای بکارگیری در جنگ احتمالی خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین اعلام کرد زیردریایی‌های هسته‌ای روسیه، پتانسیل جنگی این کشور را تقویت خواهند کرد.

رئیس جمهور روسیه روز دوشنبه در اظهاراتی با اشاره به ارتقا توان کشورش در عرصه نظامی گفت طی ۸ سال گذشته، بیش از ۲۰۰ قایق و کشتی از کلاس‌های مختلف به ناوگان دریایی روسیه اضافه شده است. پوتین بر اهمیت اجرای مداوم برنامه‌های تسلیحاتی دولت به منظور ارتقای ۷۰ درصدی کشتی‌های پیشرفته در ناوگان دریایی این کشور تا سال ۲۰۲۷ تاکید کرد.

پوتین افزود در حال حاضر نزدیک به ۶۰ درصد از کشتی‌های نیروی دریایی روسیه در مناطق مهم جهان در حال فعالیت هستند. تقریبا نیمی از آن‌ها در مناطق دریایی عمیق قرار دارند.

از سوی دیگر، مدیرکل بزرگترین شرکت کشتی سازی روسیه اعلام کرد در حال حاضر پروژه ساخت دو زیردریایی فوق پیشرفته هسته‌ای مجهز به موشک‌های فراصوت در حال پیگیری است. بنابر گزارش اسپوتنیک، پیش‌بینی می‌شود تا سال ۲۰۲۷ در مجموع ۱۰ زیردریایی کلاس بوری به ناوگان نیروی دریایی روسیه اضافه شود.

پوتین در سال ۲۰۱۸ نیز خبر توسعه زیردریایی‌های هسته‌ای روسیه را در جریان سخنرانی خود در پارلمان این کشور اعلام کرد.

پیشتر یکی از فرماندهان نیروی دریایی آمریکا در مصاحبه‌ای در خصوص حضور زیردریایی‌های روسیه در مدیترانه گفت مسکو با استقرار زیردریایی‌های خود، این منطقه را به یکی از نظامی‌ترین مناطق دنیا تبدیل کرده است. وی با اذعان به توانمندی نظامی روسیه افزود زیردریایی‌های روسی قادر به حرکت در مناطق مختلف اروپا هستند. این مقام آمریکایی گفت زیردریایی‌های روسیه به راحتی می‌توانند با موشک هر پایتختی را در اروپا و آفریقا هدف قرار دهند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار