معاون استاندار خراسان رضوی:

تسهیلات بنگاه‌های آسیب‌دیده از کرونا، مردادماه پرداخت می شود

معاون هماهنگی امور زائران استانداری خراسان رضوی گفت: تسهیلات در نظر گرفته‌ شده برای بنگاه‌های آسیب‌دیده از ویروس کرونا در مردادماه پرداخت خواهد شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمدصادق براتی معاون هماهنگی امور زائران استانداری خراسان رضوی با اشاره به پرداخت تسهیلات برای بنگاه‌های آسیب‌دیده از کرونا در مردادماه، گفت: به ازای هر کارمند برای بنگاه‌هایی که توسط دستگاه‌های حاکمیتی تأسیس‌شده باشند، مبلغ ۱۶ میلیون تومان و بنگاه‌هایی که خود تأسیس باشند، ۱۲ میلیون تومان تعلق خواهد گرفت.
 
او افزود: تاکنون در حوزه گردشگری برای ۴ هزار و ۸۰۰ نفر ثبت‌نام‌ شده که این تسهیلات درخواستی، مبلغی حدود ۷۴ میلیارد تومان برآورد شده است.
 
معاون هماهنگی امور زائران استانداری خراسان رضوی ادامه داد: در ابتدا دستورالعمل اولیه اعلام‌شده تسهیلات سخت‌گیرانه بود، اما با برطرف‌شدن این مشکلات تسهیلاتی از سوی سامانه کارا برای حوزه گردشگری و بنگاه‌های آسیب‌دیده در این زمینه اعلام‌ شد، از همین رو متقاضیان تا آخر تیرماه برای ثبت‌نام فرصت خواهند داشت.
 

پذیرش مسافر در زائرسرا‌ و مهمانسرا‌های دولتی ممنوع است

 
براتی با اشاره به این‌که با توجه به شرایط کرونایی و نبود امکانات مناسب در اماکن اقامتی دولتی، پذیرش زائر و مسافر در زائرسرا‌ها و مهمانسرا‌های دولتی ممنوع است، بیان کرد: این موضوع هفته قبل با در نظرگرفتن وضعیت قرمز مشهد در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان مجدداً به تصویب رسید.
 
او تصریح کرد: ما فقط در زائرسرا‌ها و مهمانسرا‌های دولتی حق پذیرش مهمان نداریم، به‌طور مثال زائرسرای جهاد کشاورزی حق پذیرش مهمان را ندارد، ولی هتل‌ها، هتل‌آپارتمان‌ها، زائرسرا‌ها و خانه‌ های مسافر‌ دارای مجوز،  پذیرای زائران هستند.
 
معاون هماهنگی امور زائران استانداری خراسان رضوی تاکید کرد: در این بخش، هتل‌های استان تا ۱۱۸ هزار تخت ظرفیت دارد که هم‌اکنون حدود شش‌هزار تخت مورد استفاده زائران قرار می‌گیرد.
 
براتی اظهار کرد: امیدواریم با از بین‌رفتن این ویروس منحوس تمامی این ظرفیت به کار گرفته شود و در آینده‌ای نزدیک پذیرای زائران و مسافران باشیم.
 
او افزود: پروتکل‌های بهداشتی برای میزبانی از زائران خارجی آماده‌ شده است، اما هنوز زائر خارجی وجود ندارد.
 
انتهای پیام//ف.ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.