۵۶ درصد تصادفات موتورسیکلت سواران در معابر بزرگراهی شهر تهران است

سرهنگ مومنی گفت: ۵۶ درصد تصادفات موتورسواران در معابر بزرگراهی مانند بزرگراه امام علی (ع)، بزرگراه آزادگان و... به وقوع پیوسته است.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ احسان موُمنی رئیس اداره تصادفات پلیس راهور فاتب درباره وضعیت تصادفات موتورسواران در سطح معابر شهر تهران اظهار داشت: با بررسی آمار تصادفات منجر به فوت معابر شهر تهران در سه ماهه ابتدایی سال ۹۹ حدود ۴۸درصد متوفیان مربوط به موتورسیکلت سواران است که نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته است.

او گفت: حدود نیمی از متوفیان در بازه سنی ۱۸ تا ۳۰ سال (جوانان) هستند که در اثر بی احتیاطی و عدم رعایت قوانین و مقررات جان خود را از دست دادند.

سرهنگ احسان موُمنی در پاسخ به سوُال که بیشترین فراوانی تصادفات در چه معابری به وقوع پیوسته اظهار داشت: ۵۶ درصد تصادفات موتورسواران در معابر بزرگراهی مانند بزرگراه امام علی (ع)، بزرگراه آزادگان، بزرگراه شهید مدرس، بزرگراه شهید همت و ... به وقوع پیوسته است.

سرهنگ موُمنی به جهت پیشگیری از وقوع حوادث به رانندگان موتورسیکلت توصیه کرد: در هنگام رانندگی حتماً از کلاه ایمنی استفاده کنند.

او ادامه داد: حتی المقدور از تردد در معابر بزرگراهی به جهت سرعت زیاد وسایل نقلیه خودداری کنند و در هنگام تردد از منتهی الیه سمت راست راه عبور کنند و از حرکت در خط سرعت خودداری کنند.

موتورسیکلت سواران در کلیه ساعت شبانه روز به جهت بهتر دیدن و بهتر دیده شدن توسط وسایل نقلیه دیگر چراغ جلو چراغ‌های خطر را روشن نگهدارند.

رانندگان موتورسیکلت همانند سایر وسایل نقلیه به رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی پایبند باشند تا شاهد وقوع حوادث دلخراش در سطح معابر شهر تهران نباشیم.

بیشتر بخوانید

مرگ موتورسوار ۲۴ ساله بر اثر سانحه رانندگی

جانباختن راکب موتورسیکلت در تصادف با خودرو پراید

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار