برلین، رم و پاریس کشور‌های خارجی درگیر در لیبی را به تحریم تهدید کردند

آلمان، ایتالیا و فرانسه در بیانیه مشترکی، کشورهای ناقض محدودیت فروش تسلیحات به لیبی را به اعمال تحریم تهدید کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، براساس بیانیه مشترکی که رهبران سه کشور‌ اروپایی آلمان، ایتالیا و فرانسه آن را منتشر کرده‌اند، تمام کشورهایی که در درگیری نظامی لیبی دخالت دارند به اعمال تحریم‌های سختگیرانه تهدید شدند.

اتحادیه اروپا روز شنبه اعلام کرد که فرانسه، ایتالیا و آلمان آمادگی لازم را دارند تا تحریم‌هایی را علیه کشورهایی که محدودیت تسلیحاتی لیبی را نقض می‌کنند، اعمال کنند.

طی این بیانیه مشترک از سوی رهبران سه کشور اروپایی، آمده است: «ما از همه بازیگران خارجی می‌خواهیم که به مداخلات روزافزون خود پایان دهند و به تحریم تسلیحاتی که به دست شورای امنیت تصویب شده، احترام بگذارند».

این بیانیه می‌افزاید: «ما آماده هستیم تا احتمال استفاده از تحریم‌ها را در نظر بگیریم و منتظر پیشنهاداتی از سوی نماینده عالی اتحادیه اروپا هستیم».

در پی سقوط حکومت معمر القذافی، لیبی وارد یک بحران عمیق سیاسی و جنگ قدرت شده است. دولت وفاق ملی به ریاست فائز السراج در طرابلس در غرب لیبی مستقر است و سازمان ملل آن را به رسمیت شناخته است؛ از سویی دیگر خلیفه حفتر، ژنرال بازنشسته ارتش لیبی در شرق این کشور و شهر بنغازی ساکن است و ارتش تحت امر خود را مدیریت می‌کند. حفتر طی حدود یک سال اخیر و در پی حملات متعدد به طرابلس در پی کنار زدن فائز السراج از قدرت بوده ولی تاکنون موفقیتی کسب نکرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
امین
۱۸:۰۴ ۲۹ تير ۱۳۹۹
چه جالب !!! خود آلمان و فرانسه دارن به حفتر سلاح میفروشند !
تحریم ؟!
آخرین اخبار