طباطبایی: سردار سلیمانی خورشید درخشان کاراته است/ کرونا روی شرایط مالی فدراسیون تاثیر منفی گذاشت

رئیس فدراسیون کاراته درباره مسائل مختلف این فدراسیون توضیحاتی را مطرح کرد.

سید حسن طباطبایی رئیس فدراسیون کاراته در گفت‌وگو با  خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص مسائل مختلفی از جمله ساخت خانه کاراته، شرایط تیم‌های ملی بانوان و آقایان، اتمام مسابقات لیگ و سوپر لیگ کاراته و ... توضیحاتی را مطرح کرد.

طباطبایی: سردار سلیمانی خورشید درخشان کاراته است/ کرونا روی شرایط مالی فدراسیون تاثیر منفی گذاشت

درباره احداث خانه کاراته و سالن شماره ۹ کمیته ملی المپیک کمی توضیح دهید.

متاسفانه طی چند سال گذشته تیم‌های کاراته به صورت عاریه باید برای برگزاری تمرینات خود از جایی به جای دیگر نقل مکان می‌کردند و این اتفاق  مشکلاتی ایجاد  کرد، چرا که باید تاتامی را جمع و دوباره در مکانی دیگر جای گذاری می‌کردیم و از طرفی دکور مسابقات ما دستخوش تغییراتی ‌شد. در سالن افراسیابی که مسابقات را برگزار می‌کردیم هیچ وقت نتوانستیم برنامه بلند مدت داشته باشیم و بسیاری از سبک‌های کاراته برای برپایی اردو دچار مشکل بود.  یکی از معضلات خانواده کاراته نبود "خانه کاراته" بود و همین موضوع باعث شد تا با صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک رایزنی کنیم و او با مساعدت هایش سالن شماره ۹ کمیته ملی المپیک را در اختیار تیم ملی کاراته قرار بدهد، که جای تشکر ویژه دارد. قرار شد این سالن به صورت مشترک در اختیار بوکس و کاراته قرار بگیرد.

شنیده می‌شد با خانواده بوکس بر سر سالن شماره ۹ دچار اختلاف نظر شده اید. صحت دارد؟

چنین چیزی مطرح نیست و ما با بوکس رابطه خیلی خوبی داریم و هیچ اختلاف نظری با آن‌ها نداریم.

برای ساخت "خانه تخصصی کاراته" مکانی را زیر نظر دارید؟

با کریمی مدیر شرکت توسعه و اماکن ورزشی و با گل‌محمدی مدیر کل اداره ورزش و جوانان استان تهران رایزنی کردیم تا قطعه زمینی در مجموعه ورزشی تختی را به خانه کاراته برای تیم‌های مختلف اختصاص دهیم و آن را تبدیل به کمپی مانند سایر کمپ‌های فدراسیون‌های دیگر مانند ووشو، تکواندو، کشتی و ... کنیم. این کار نیاز به حمایت همه جانبه ارکان ورزش دارد و البته صالحی امیری نسبت به این دغدغه کاراته همواره حساسیت خاصی داشته است.

چه زمانی استارت ساخت و ساز زده می‌شود؟

تقریبا این اتفاق هنوز نهایی نشده و اعتقاد من بر این بود تا وقتی عملیاتی نشده  است، خبری منتشر نشود. با این حال فعلا در حال انجام کار‌های حقوقی و فنی و مهندسی هستیم و از لحاظ مالی هم در حال برنامه ریزی هستیم تا هزینه‌های بلند مدت را برآورد کنیم. البته مجموعه تختی یکی از گزینه‌های ما است و با قطعی شدن فاصله دارد.

این روز‌ها از شرایط بازیکنان تیم ملی مطلع هستید؟

ما با همه بازیکنان در تماس هستیم و شخصا هر روز با شهرام هروی سرمربی تیم ملی آقایان صحبت می‌کنم. البته تا مسابقه و تمرینی به صورت واقعی انجام نشود نمی‌توان برنامه ریزی هم برای برپایی اردو‌ها داشت. شرایط برگزاری اردوی تیم ملی کاراته منوط به گرفتن مجوز‌ها از ستاد ملی مبارزه با کرونا است. مادامی که این مجوز‌ها صادر نشود اردویی هم برگزار نخواهد شد.  

طباطبایی: سردار سلیمانی خورشید درخشان کاراته است/ کرونا روی شرایط مالی فدراسیون تاثیر منفی گذاشت

از شرایط حمیده عباسعلی خبر دارید؟

من با پزشک حمیده عباسعلی و شخص او در ارتباط هستم و فعلا شرایط مناسبی دارد و او در حال انجام تمرینات فیزیوتراپی است و اعلام کرد فعلا عجله‌ای برای برگزاری تمرینات ندارد.

شرایط مالی فدراسیون خوب است؟

ویروس کرونا روی شرایط مالی فدراسیون تاثیرگذار بوده است و مشکلاتی را در بخش مالی به ما وارد کرده است. امیدوارم با بازگشت مسابقات و برگزاری آزمون‌ها شرایط  به روال عادی برگردد.

اتمام مسابقات سوپر لیگ و لیگ با حواشی زیادی همراه شد و برخی از مربیان گله‌مند بودند. نظر شما چیست؟

به مربیان معترض حق می‌دهم چرا که مسابقات تا به اتمام نرسد نمی‌توان قهرمان واقعی را مشخص کرد. این اتفاقات با میل شخصی ما انجام نشد. کاراته ورزش لحظه‌ها است و شاید اگر مسابقات برگزار می‌شد معلوم نبود  چه تیمی به عنوان قهرمانی می‌رسید. اما هیئت رئیسه سازمان لیگ کاراته جلسات متعددی برگزار کرد تا درباره اعلام تیم قهرمان تصمیم گیری شود و با توجه به شرایطی که کرونا برای ما به وجود آورده بود، حفظ سلامتی بازیکنان و کادر فنی تیم‌ها رتبه بندی‌ها انجام شد. امیدوارم کرونا هر چه سریعتر ریشه کن شود تا با بهتر شدن شرایط به روز‌های عادی برگردیم.

مراسم اختتامیه سوپر لیگ را چه زمانی برگزار می‌کنید؟

بنا داشتیم در این شرایط مراسم اختتامیه را طی روز‌های آینده برگزار کنیم و  حتی مدال‌ها و کاپ قهرمانی تیم‌ها را هم تهیه کرده بودیم. اما با توجه به موج دوم شیوع ویروس کرونا کمی صبر کردیم تا شرایط بهتر شود. حتی برای برگزاری مسابقات لیگ برنامه ریزی‌هایی هم کرده ایم، اما عملی کردن برنامه هایمان باز هم به فروکش کردن کرونا بستگی دارد.

در جریان کاراته کا بودن سردار قاسم سلیمانی بودید؟

سردار سلیمانی  در شهر کرمان کاراته را شروع کردند و با بعضی از خانواده کاراته هم پیش از شهادت در ارتباط بودند. افتخار جامعه کاراته است که سردار سلیمانی به این رشته ورزشی روی آورده بودند. بی شک او خورشید درخشان کاراته است.

آیا حکم دائمی دبیرکلی وحید مومنی طی روز‌های آینده به دستش می‌رسد؟

این روز‌ها طی رایزنی‌ها کار‌های اداری حکم دبیری وحید مومنی در حال انجام است و باید دید در نهایت چه خواهد شد.

یکی از انتقاداتی که به فدراسیون کاراته وارد است، بی توجهی به بخش پایه بوده است. نظر شما چیست؟

قصد داشتیم تیم‌های پایه را به مسابقات کویت اعزام کنیم که کرونا این اجازه را به ما نداد. به محض بازگشت به روال عادی با مشخص کردن کادر فنی این اعزام انجام می‌شود. اما باید توجه کرد تیم قدرتمندی که این روز‌ها در کاراته شاهد آن هستیم یک تیم دیگر پشت خود دارد. مثلا پشت سجاد گنج زاده و ذبیح الله پورشیب فردی مانند صالح اباذری ایستاده است که یکی از امید‌های ما برای کسب سهمیه المپیک بود. یا جوان‌هایی مانند مهدی خدابخشی، مهدی قراری زاده، باربد صداقت، سید علی کریمی و.. هستند که سرمایه‌های ما به حساب می‌آیند. آسیابری بار‌ها آقایف نابغه کاراته جهان را از پیش روی برداشت و سوابق خوبی با این سن کم دارد. شرایط ما در رده پایه  بد نیست و بهتر هم خواهد شد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار