استفاده از بمب‌های آمریکایی در حمله اخیر ائتلاف سعودی به یمن

دولت صنعا اعلام کرد که ائتلاف سعودی در حمله به منطقه «وشحه» در استان حجه از بمب‌های هدایت شونده لیزری آمریکا استفاده کرده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از المیادین، رسانه امنیتی دولت صنعا اعلام کرد، جنگنده‌های ائتلاف سعودی روز‌های گذشته منطقه وشحه در استان حجه در شمال غرب یمن را با بمب هدایت شونده لیزری آمریکا از نوع «ام کی ۸۲» با وزن ۲۲۷ کیلوگرم هدف گرفته بودند.

رسانه امنیتی وابسته به دولت صنعا تصاویری هوایی از ویرانی به جا مانده از بمب آمریکایی منتشر کرد که منزل یک شهروند یمنی را دو روز پیش در منطقه وشحه هدف گرفته بود.

طبق این گزارش، جنگنده‌های ائتلاف سعودی در این حمله از بمب‌های چند منظوره  ساخت آمریکا استفاده کرده بودند.

بمب چند منظوره «ام کی ۸۲» با وزن ٢٢٧ کیلوگرم کوچکترین بمب و همچنین پرکاربردترین بمب در خدمت نیرو‌های هوایی جهان است و در حال حاضر فقط شرکت «جنرال داینامیکس» در گارلند تگزاس مجوز تولید این بمب برای نیروی هوایی آمریکا را دارد.

طبق بیانیه دفتر هماهنگ کننده امور بشردوستانه سازمان ملل در یمن، در حمله روز یکشنبه ائتلاف سعودی به وشحه و هدف قرار دادن خانه یکی از شهروندان، ۱۱ زن و کودک شهید و ۳ نفر زخمی شدند.

سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن روز دوشنبه اعلام کرد که عملیاتی ویژه و در پاسخ به این جنایت در عمق خاک عربستان انجام داده اند.

او درباره این عملیات گفت: پهپاد‌های ما به تعدادی از تاسیسات نظامی عربستان در جیزان و نجران و عسیر حمله کردند. این عملیات در چارچوب پاسخ به جنایات دشمنان در استان «حجه»، محاصره مستمر یمن و همزمان با سالگرد جنایت «تنومه» صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
reza
۱۳:۵۱ ۲۵ تير ۱۳۹۹
خطاب به مردم غیور یمن و رزمندگان شجاع یمنی:
همچون بنیانی مرصوص مقاومت کنید ما نیز مانند شما هشت سال خون شهداء کشورمان را به پای نهال مقاومت ریختیم همان کسیکه جنگ هشت ساله را بر ما تحمیل کرد بدست همان کسانیکه او را تحریک و پشتیبانی میکردند به دار مجازات آویخته شد و این فقط و فقط بخاطر این بود که ما در طول هشت سال جنگ تحمیلی هرگز نقاط مسکونی دشمن را بمباران نکردیم و فقط"" اهداف ما نظامی و اقتصادی"" بود تا دشمن فلج شود هرگز از تسلیحات ممنوعه علیه دشمن استفاده نکردیم بر خلاف اینکه دشمن در اواخر جنگ که مستاصل شده بود دیوانه وار مرتب با بمباران تسلیحات ممنوعه و شیمیائی علیه ما می جنگید اینکه رزمندگان غیور یمنی نقاط مسکونی دشمن را بمباران نمیکنند به فضل الهی نقطه عطف دوستی دو ملت عربستان و یمن خواهد شد مانند ایران و عراق و همانهائی که( ائتلاف عربی عملیات طوفان قاطعیت ) را رهبری و هدایت کرده و میکنند روزی حکام جاهل ائتلاف عربی را از دار مجازات آویزان خواهند کرد و این سنت الهی است وهیچ شکی نکنید هرگز شک نکنید که در آینده شما پیروز میدان خواهید بود اگرچه چندین قدرت جهانی حامی حکام جاهل ائتلاف عربی باشند نمونه جنگ شما مدلی از جنگ ایران و عراق است که همزمان ایران با 48کشور حامی صدام حسین می جنگید ولی در نهایت این صدام حسین بود که با طناب دار مجازات شد با دستان همان حامیان اروپائی و آمریکائی و بدانید نصرت ونصر از آن شماست قال الله تعالی فی کتابه کریم و آیاته متقن :
ولاریب....ان الله لایخلف المیعاد......
ولا ریب....ان تنصرالله ینصرکم.....
.ولاریب.......ان حزب الله هم الغالبون.........
آخرین اخبار