دستگیری باند کلاهبرداران اینترنتی

رئیس پلیس فتا استان البرز گفت: اعضای باند سازمان یافته کلاهبرداری اینترنتی با اعتراف به ۸ فقره کلاهبرداری به ارزش ۳ میلیارد ریال دستگیر شدند.

دستگیری باند کلاهبرداران اینترنتیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز سرهنگ محمد اقبالی،  رئیس پلیس فتا استان البرز گفت: در پی ارجاع چند پرونده کلاهبرداری اینترنتی مبنی براین که شخصی از طریق شبکه اجتماعی واتس آپ با مالباختگان تماس گرفته و به این شیوه که شما در قرعه کشی صدا و سیما برنده شده اید آن‌ها را به پای دستگاه ATM هدایت وبافعال سازی رمزدوم پویا یا دریافت پسورد App Mobile Banck بانک مربوطه اقدام به برداشت مبالغی در حدود ۳ میلیارد ریال کرده است، با توجه به اهمیت موضوع شناسایی متهمان در دستور کار پلیس فتا استان البرز قرار گرفت.

رئیس پلیس فتا  البرز افزود: ماموران در بررسی‌های اولیه خود متوجه شدند وجوه خارج شده از حساب مالباختگان در چند حساب تقسیم شده که بلافاصله با هماهنگی مقام قضائی حساب‌های مقصد مسدود و ۴ نفر از صاحبان حساب به پلیس فتا دعوت شدند.

سرهنگ اقبالی گفت: پس از حضور افراد پیش گفته مشخص شد که آن‌ها نیز به بهانه بالا بردن گردش حسابشان برای دریافت تسهیلات بانکی طعمه فرد دیگری شده اند و در ازای دریافت مبلغ ناچیزی کارت خود را در اختیار متهم قرار داده اند.

او افزود: در ادامه کارشناسان پلیس فتا با انجام اقدامات پلیسی مخفیگاه فردی که کارت بانکی افراد را برای انجام عمل پولشویی دریافت کرده بود شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی در یک عملیات غافلگیرانه او را دستگیر کردند.

رئیس پلیس فتا البرز گفت: متهم پس از دستگیری با مشاهده مستندات پلیس به ناچار لب به اعتراف گشوده و خود را یکی از سرشبکه‌های باند کلاهبرداری اینترنتی معرفی کرد و عنوان کرد که از طریق شبکه‌های اجتماعی از یکی دیگر از افراد دستور اقدامات پولشویی را می‌گیرد.

او با بیان این که با تلاش‌های چندین ماهه و اقدامات گسترده پلیسی و اطلاعاتی ماموران، متهم اصلی نیز در شهرستان ملارد استان تهران شناسایی شد افزود: بلافاصله ماموران وارد عمل شده و با دریافت نیابت قضائی به شهرستان ملارد اعزام و در یک عملیات غافلگیرانه نامبرده را دستگیر کرده و به پلیس فتا منتقل کردند.

سرهنگ اقبالی با اشاره به ادامه دار بودن تحقیقات بر روی این پرونده گفت: تاکنون متهم به ۸ فقره کلاهبرداری به ارزش ۳ میلیارد ریال اعتراف کرده است.

سرهنگ اقبالی با اشاره به انهدام این باند سازمان یافته کلاهبرداری اینترنتی افزود: شهروندان عزیز از اعتماد بی مورد به افرادی که از راه‌های مختلف با آن‌ها تماس گرفته و درخواست اطلاعات حساب‌های بانکی آن‌ها دارند پرهیز کنند.

انتهای پیام/خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.