دیدار کنت مک‌کنزی و پادشاه اردن در امان

فرمانده نظامیان تروریست آمریکایی در منطقه موسوم به سنتکام ضمن حضور در پایتخت اردن، با پادشاه این کشور دیدار کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آناتولی، عبدالله دوم، پادشاه اردن، روز شنبه در امان با ژنرال کنت مک‌کنزی، فرمانده نظامیان تروریست آمریکایی در منطقه دیدار و گفت‌وگو کرد.

این گفت‌وگو‌ها بر روی همکاری‌های نظامی آمریکا و اردن، مشارکت استراتژیک دو کشور در امور منطقه و همچنین مساله فلسطین متمرکز بوده است.

خبرگزاری رسمی اردن همچنین مدعی شد که فرمانده سنتکام و پادشاه اردن در خصوص تلاش‌های منطقه‌ای و بین‌المللی برای مبارزه با تروریسم هم تبادل نظر کرده‌اند.

پیش از این خبری از حضور مک مک‌کنزی در اردن منتشر نشده بود. 

این دیدار، اندکی پس از کشته شدن یک سرباز آمریکایی در اردن صورت گرفته است، البته علت مرگ وی هنوز مشخص نشده است. اردن بخشی از ائتلاف به اصلاح مبارزه با داعش را تشکیل می‌دهد، این ائتلاف را آمریکا رهبری می‌کند.

حضور مک مک‌کنزی در منطقه در حالی است که محور مقاومت طی ماه های اخیر شعار اخراج نظامیان تروریست آمریکایی از منطقه را سر داده‌اند. در پی شهادت سپهبد قاسم سلیمانی و همرزمان شهید ایشان، پارلمان عراق طی مصوبه‌ای رای به اخراج نظامیان آمریکایی داد. این مصوبه هنوز از سوی آمریکایی ها اجرا نشده، فرماندهان مقاومت در منطقه نسبت به خودداری خروج نظامیان آمریکایی از عراق به واشنگتن هشدار داده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار