اضافه شدن کرونا به مشکلاتی که آمریکا در ژاپن ایجاد کرده است؛

ده‌ها تفنگدار آمریکایی مستقر در پایگاه اوکیناوای ژاپن به کرونا مبتلا شدند

مقامات ژاپنی از ابتلای ده‌ها تفنگدار نیروی دریایی آمریکا به ویروس کرونا خبر دادند؛ این تفنگداران در پایگاه اوکیناوا مستقر هستند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، مقامات جزیره اوکیناوای ژاپن امروز شنبه ضمن اعلام ابتلای ده‌ها تفنگدار نیروی دریایی آمریکا در دو پایگاه نظامی این کشور در جزیره جنوبی اوکیناوا به ویروس کرونا، از مقامات ارتش آمریکا خواستند در این خصوص توضیح دهند.

بخشداری اوکیناوا به درخواست فرماندهان پایگاه‌های نظامی اوکیناوا از اعلام آمار دقیق تفنگداران آمریکایی که به کووید-۱۹ مبتلا شده اند، خودداری کرد.

بر این اساس، بیشتر مبتلایان متعلق به پایگاه هوایی «فوتنما» و کمپ «هانسن» هستند.

در همین حال، برخی رسانه‌های محلی به نقل از منابع ناشناس اعلام کردند حدود ۶۰ تفنگدار نیروی دریایی آمریکا به این ویروس مبتلا شده اند.

دنی تاماکی، فرماندار اوکیناوا در یک کنفرانس خبری ضمن زیر سوال بردن اقدامات پیشگیرانه توسط ارتش آمریکا گفت: اوکیناوا از این خبر بسیار شوکه شده است. او از مقامات این دو پایگاه نظامی خواست در مورد شمار مبتلایان شفاف بوده و نسبت به اتخاذ اقدامات پیشگیرانه سختگیر‌تر باشند.

نیروی دریایی آمریکا پس از انتشار این خبر در بیانیه‌ای اعلام کرد اقدامات محدودکننده برای مقابله با شیوع ویروس کرونا را تشدید کرده است.

جزیره اوکیناوا محل استقرار بیش از نیمی از حدود ۵۰ هزار سرباز آمریکایی مستقر در ژاپن است که تحت پیمان امنیتی دوجانبه در این کشور حضور دارند. بسیاری از شهروندان اوکیناوا مدت هاست از سر و صدا و آلودگی پایگاه‌های آمریکایی شکایت دارند. شیوع کرونا در میان آن‌ها نیز ممکن است به مشکلات شهروندان این جزیره بیفزاید.

گفته می‌شود حدود ۱۵۰ نفر از شهروندان اوکیناوا به کرونا مبتلا شده اند که بی توجهی مقامات ارتش آمریکا به تفنگداران مبتلا، احتمال شیوع این بیماری را در جزیره افزایش می‌دهد.

در ژاپن حدود ۲۱ هزار نفر به کرونا مبتلا شدند که از این تعداد ۹۸۲ تن جان باختند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار