ترامپ: فائوچی اشتباهات بسیاری مرتکب می‌شود

رئیس‌جمهور آمریکا که به سبب عملکرد ضعیف دولتش در مقابله با شیوع کرونا هدف انتقادات قرار گرفته است، عملکرد مدیر مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های واگیردار این کشور را زیر سوال برد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از دیلی میل، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، در پاسخ به سوال مجری شبکه فاکس نیوز درباره تعداد بالای آمار مبتلایان جدید به کرونا در ایالت‌های مختلف آمریکا، باز هم توجهات را به آنتونی فائوچی، رئیس مرکز کنترل و درمان آلرژی و بیماری‌های عفونی جلب کرد.

زمانی که از رئیس جمهور آمریکا درباره تعداد بالای کرونایی‌های جدید در ایالت‌های تگزاس و فلوریدای آمریکا پرسیده شد، در پاسخ گفت: «فائوچی مرد بسیار خوبی است، اما اشتباهات بسیاری مرتکب می‌شود.»

او با اشاره به اینکه آمار مرگ و میر کرونایی بالا است و به اعتقاد او فائوچی پر از اشتباه است گفت: «مثلا من تصمیم جلوگیری از ورود مسافران چینی را بدون مشورت با او گرفتم.»

او در ادامه بازهم به تعداد بالای تست کرونا در آمریکا اشاره داشت و گفت: «بگذارید این موضوع را روشن کنم، به اندازه ما هیچ کشوری تا به حال تست نگرفته است، زمانی که تعداد تست بالا باشد آمار مبتلایان نیز بیشتر گزارش می‌شود.»

روز گذشته ایالت فلوریدا از ۱۲۰ مورد جدید ابتلا و کالیفرنیا از ۱۳۶ جان باخته جدید خبر داده‌اند. تگزاس نیز ۱۰۵ مورد جدید گزارش داده است که باعث شده تا شهردار آن پیش‌بینی آمار بدتری برای هفته آینده داشته باشد.

دکتر فائوچی پیش از این با اعلام آنکه اختلافات حزبی عامل دشواری مبارزه با ویروس کرونا در آمریکا است، هشدار داد اگر آمریکایی‌ها توصیه‌های مربوط به بهداشت عمومی را رعایت نکنند، موارد ابتلا به کرونا در آمریکا می‌تواند روزانه به ۱۰۰ هزار نفر هم برسد. او تاکید کرد باید بازگشایی کسب‌وکار‌ها متوقف و دلایل ناکارآمدی مقابله با شیوع این بیماری بررسی شود.

او همچنین در مصاحبه‌های پیشین درباره وضع ویروس کرونا در آمریکا گفته است: «ما هنوز تا زانو در موج اول کرونا گیر کرده‌ایم.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار