نماینده ائتلاف فتح: الحشد الشعبی قدرت آمریکا را در هم شکست

نماینده ائتلاف فتح با بیان اینکه آمریکا به دنبال هرج و مرج در عراق است گفت الحشد الشعبی قدرت آمریکا را در هم شکسته است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری المعلومه، «محمد کریم» نماینده ائتلاف فتح در پارلمان عراق در سخنانی اعلام کرد طرف آمریکایی ابزار‌های خود را بکار گرفته تا اوضاع موجود را بر هم زده و ایجاد آشوب کند.

وی به پایگاه خبری المعلومه گفت: الحشد الشعبی نیرویی به حساب می‌آید که اراده آمریکا را در هم شکست و در نتیجه، واشنگتن به نسبت آنچه که این گروه علیه داعش تروریستی بدست آورده و نیز تهدیدات داعش نسبت به عراق و منطقه احساس خطر کرد.

این نماینده عراقی خاطر نشان کرد، به همین دلیل آمریکا با استفاده از اراده داخلی مسئولان عراقی، در پی متزلزل کردن وضعیت گروه الحشد الشعبی است.

این نماینده ائتلاف فتح در پایان هشدار داد که آمریکا با استفاده از عناصر نفوذی و با هرج ومرج در عراق به دنبال بازگرداندن قاتلان ملت به عرصه سیاست است.

از سوی دیگر، «عامر الفایز» نماینده پارلمان عراق در سخنانی گفت ایالات متحده آمریکا، عامل اصلی بی ثباتی در عراق است.
این نماینده عراقی که عضو کمیسیون روابط خارجی پارلمان نیز است، در سخنانی تصریح کرد: «حمایت آمریکا از تروریست‌ها و برخی طرف‌ها در عراق، سبب هرج و مرج کشور است و اگر واشنگتن از حمایت تروریست‌ها و طرف‌های مذکور دست بردارد، هرج ومرج هم به پایان خواهد رسید.

این نماینده عراقی ضمن هشدار درباره «خطرناکترین توطئه آمریکا علیه عراق» تأکید کرد که کشور به عرصه مداخلات آشکار آمریکا بدل شده است.

پیشتر نیز «محمد البلداوی» نماینده فراکسیون الفتح درباره طرح‌های آمریکا برای محدود کردن نقش الحشدالشعبی و ایجاد درگیری‌های داخلی هشدار داده بود.

گفتنی است نمایندگاه عراقی سال گذشته مصوبه اخراج نظامیان آمریکایی از عراق را تصویب کردند، ولی به علت فشار آمریکا و جریان‌های وابسته به این کشور هنوز این مصوبه به مرحله اجرا در نیامده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار