باشگاه خبرنگاران جوان البرز گزارش می دهد؛

ساماندهی حفاری شهرک رضوانیه، در هاله ای از ابهام/ شانه‌هایی که برای فرار از مسئولیت خالی می‌شود

چاله‌های خیابانی شهرک رضوانیه کمالشهر که به‌منظور انجام طرح آبرسانی حفاری شده بود مدت‌ها به حال خود رها شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، کمالشهر یکی از قدیمی‌ترین شهر‌های کرج با نام قدیمی کمال آباد و جزو یکی از بومی‌ترین مناطق البرز است که زبان بومیان آن مانند دیگر اقوام بومی مناطق کرج تاتی زیارانی است .

کمالشهر، از شکوه گذشته تا انزوای امروز

کمالشهر کنونی متشکل از چندین منطقه شهری از گمله کمال‌آباد(کمالشهر مرکزی)، شهرک رضوانیه، شهرک امیرالمونین، شهرک پیشاهنگی، شهرک خرمدشت و قسمتی از شهرک گلدشت است.

پیشه‌ مردمان این شهر در زمان‌های قدیم بر پایه کشاورزی، آسیاب و باغداری بوده است بنابراین چهره این شهر خصوصا شهرک رضوانیه آن با بسیاری از مناطق دیگر استان البرز متفاوت است.گویی این ارزش‌ها در کمالشهر فراموش شده و گذشته و امروزش برای کسی ارج و قربی ندارد زیرا شهروندان شهرک رضوانیه ماه‌ها چاله‌های خیابان‌های شهرک خود را فریاد می زنند اما انگار قرار نیست گوش شنوایی برای آن پیدا شود.

نمایی از کمالشهر

ماجرای چاله‌های رها شده در شهرک رضوانیه چیست؟

بهمن‌ماه سال گذشته به منظور توسعه شبکه آبرسانی و اصلاح آن در شهرک رضوانیه، حفاری هایی توسط شرکت آب و فاضلاب در خیابان های شهرک یادشده انجام شد و چاله هایی که قرار بود درمان آب شرب این شهرک باشد، حالا بلای جان شده است.

شهروند کمالشهر در این باره گفت: از این وضعیت خسته شده ایم نمی توانیم از منزل خارج شویم و در حصار حفاری ها گیر کرده ایم.

او افزود: چهره شهر به هم ریخته و از اصالت خودش فاصله گرفته است؛ با این وضع پیش مهمانان آبرویی برای ما نمی ماند‌.

چاله های حفاری شده در شهرک رضوانیه

چاله‌های پنج ماهه محصول طرح بیست روزه‌ آبفا در رضوانیه!

ابتدا برای آغاز، ادامه و پایان این طرح بیست روز زمان‌گذاری شده بود اما گویا تنها صلاحیت تعیین زمان آغاز طرح یاد شده در اختیار مسئولان بوده چرا که این طرح بیست روزه، حفاری‌های ریز و درشت پنج ماهه را در رضوانیه به جای گذاشته است.

با توجه به آنچه مطرح شد و از آنجا که از نظر قانون، شهرداری ناظر طرح های حفاری آبفا و مسئولت تأمین آسفالت و از بین بردن چاله‌های زمخت شهری است به منظور یافتن لایه های پنهان حکایت چاله های شهرک رضوانیه کمالشهر، با شهردار این شهر گفت و گو کردیم.

طرح آبرسانی، بلای جان شهروندان رضوانیه کمالشهر

مهدی ناصری شهردار کمالشهر در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: قرار بود این طرح پس از بیست روز به سرانجام برسد اما تا کنون ادامه یافته و نارضایتی شهروندان را به دنبال داشته است.


بیشتر بخوانید

او افزود: شهرک رضوانیه، شهرکی با چشم انداز خوب است اما طرح حفاری آبفا در تمام این مدت به سرانجام نرسیده است زیرا هنوز لوله ها نشتی می دهند و ما نمی توانیم در شهرک یاد شده عملیات آسفالت ریزی خود را انجام دهیم.

ناصری افزود: تعامل و جدیت لازم درخصوص شهرک رضوانیه از سوی آبفا انجام نشده است.

طرح حفاری آبفا در رضوانیه

چاله های بلاتکلیف رضوانیه به سرانجام می‌رسد؟

پس از شنیدن توضیحات شهردار کمالشهر در تماسی تلفنی موضوع را از طرف دیگر ماجرا یعنی اداره آبفا جویا شدیم.

شهرام حافظ، مدیر شرکت آب و فاضلاب شهرستان کرج نیز در گفت و گو با خبرنگار ما با بیان این که کمالشهر زیرساخت های شهر شدن را نداشته است، گفت: شهرداری ناظر طرح های ما است اما شهرداری کمالشهر ایرادات طرح حفاری شهرک رضوانیه را بعد از اجرای آن به ما اعلام کرد.

او افزود: طرح یادشده با مشکلاتی مواجه شد که بسیاری از آن حل شده است و اگر در بخشی از طرح قصور پیمانکار دخیل بوده باشد باید با هزینه خود مشکل پیش آمده را حل کند.

جدال مسئولان بر سر رضوانیه/ شهرداری مقصر است یا آبفا؟

بنابراین انتظار می رود پیش از آن که چاله های شهرک رضوانیه برای شهروندانش به چاه معضلات شهری تبدیل شود، مسئولان رقابت ها را کنار بگذارند و طرح یاد شده تعیین تکلیف شود.

گزارش از دانیال خلج

انتهای پیام/د.خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.