دومین مجوز گردشگری کشاورزی در البرز صادر شد

مدیر کل میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان البرز از صدور دومین مجوز گردشگری کشاورزی در روستای اغشت شهرستان ساوجبلاغ برای گسترش این نوع گردشگری در استان البرز خبر داد.

 رحیم خاکی گفت: این مجوز گردشگری کشاورزی از نوع باغ، در روستای اغشت شهرستان ساوجبلاغ در استان البرز صادر شده است. 
به گفته مدیر کل میراث‌فرهنگی استان البرز با توجه به ظرفیت‌های بالایی که شهرستان ساوجبلاغ در زمینه کشاورزی وگردشگری دارد، می‌توان با اجرا و توسعه طرح‌های گردشگری کشاورزی، تجربه مهیج طبیعت‌گردی وبازدید از مزارع کشاورزی را برای گردشگران به ارمغان آورد که این امر نیاز به همراهی سایر دستگاه‌های مرتبط برای صدور مجوز دارد.
او گردشگری کشاورزی را یکی از شاخه‌های مهم صنعت گردشگری عنوان کرد و افزود: البرز ظرفیت‌های بسیاری در این زمینه دارد و توسعه گردشگری کشاورزی، علاوه بر درآمدزایی در حوزه گردشگری، می‌تواند به عنوان درآمد ثانویه‌ای برای کشاورزان به شمار آید و حتی از نابودی و تغییر کاربری گسترده اراضی کشاورزی جلوگیری کند. 
وی ادامه داد: این مجموعه دارای چند بخش از جمله باغ میوه و گلخانه است که گردشگران می‌توانند علاوه بر گردش تجربه چیدن میوه تازه از باغ را داشته باشند.
خاکی گردش در گلخانه و تهیه گل به صورت مستقیم را از دیگر بخش‌های مجموعه عنوان کرد و افزود: همچنین چند آلاچیق سیار و تخت در باغ برای استراحت و پذیرایی سبک و محلی و در این مجموعه فراهم است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.