مدیر آبفای شهرستان کرج مطرح کرد؛

تکذیب آلودگی آب گرمدره/ شعبده‌ای برای سیاه جلوه دادن آب

شهرام حافظ گفت: شایعات فضای مجازی در خصوص آلودگی آب شهر گرمدره صحت ندارد.

تکذیب آلودگی آب گرمدره/شعبده‌ای برای سیاه جلوه دادن آببه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، چندی پیش شهروندان در تماسی با باشگاه خبرنگاران جوان مرکز البرز در خصوص انتشار ویدئویی در فضای مجازی نسبت به آلوده بودن آب آشامیدنی گرمدره ابراز نگرانی کردند.

در این ویدئو دو الکترود متصل به جریان برق را در مقداری آب قرار داده بودند و بعد اتصال جریان برق آب موجود در ظرف به رنگ سیاه درمی‌آمد.

شهرام حافظ، مدیر آبفای شهرستان کرج در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: این موضوع، موضوع عجیبی نیست و آب آشامیدنی در هرکجای دنیا بعد از اتصال برق تغییر رنگ می‌دهد و علت این موضوع، اکسید شدن املاح موجود در آب است.


بیشتر بخوانید


او با بیان این که آب شهر گرمدره از مناطق آبرفتی دور از منابع آلوده کننده رودخانه کرج تأمین می‌شود، افزود: پیش از حفر چاه و استخراج آب مطالعات زیر زمینی انجام و از عدم آلودگی آب اطمینان حاصل می‌شود.

مدیر آبفای شهرستان کرج با بیان این که نمونه گیری و آزمایش آب آشامیدنی پیش از تولید و توزیع آن انجام می‌شود، گفت: این نمونه‌ها توسط مرکز کنترل کیفیت ما در یک آزمایشگاه مجهز با حضور ۲۵ کارشناس متخصص و مجرب آزمایش می شود.

او با بیان این که مشترکان، آب را ابتدا به مخزن وارد کرده و سپس پمپاژ کنند، افزود: یکی از دلایل آلودگی آب می‌تواند اتصال مستقیم پمپ به شبکه آب باشد زیرا پمپ رسوبات لوله را وارد آب می‌کند.

حافظ گفت: حجم مناسب مخزن برای هر واحد آپارتمان، ۲۵۰ لیتر است.

او افزود: دلیل دیگر پایین آمدن کیفیت آب، برداشت غیرمجاز بعضی افراد سودجو از شبکه آب است که حرکت غیر اصولی این افراد باعث وارد شدن شن و ماسه به آب می‌شود.

مدیر آبفای شهرستان کرج افزود: شهروندان در صورت مشاهده کاهش کیفیت آب موضوع را به ما گزارش دهند تا شبکه پاکسازی شود.

انتهای پیام/د.خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.