نماینده مسلمان کنگره خواستار برچیده شدن نظام سرکوب در آمریکا شد

نماینده مسلمان ایالت مینه‌سوتا خواستار تلاش برای برچیده شدن سرکوب و بی‌عدالتی در نظام سیاسی و اقتصادی آمریکا شد.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از راشاتودی، ایلهان عمر، نماینده مسلمان و دموکرات ایالت مینه سوتا، از نابرابری و بی عدالتی در نظام سیاسی و اقتصادی آمریکا انتقاد کرد و خواستار برچیده شدن نظام ناعادلانه این کشور شد.

نماینده سومالیایی تبار مجلس نمایندگان آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد: تا زمانیکه نظام سیاسی و اقتصادی ما سود را در اولویت قرار می‌دهد، بدون آنکه در نظر بگیریم چه کسی سود می‌برد و چه کسی محروم می‌شود، ما نیز ادامه دهنده مسیر نابرابری هستیم. عمر تاکید کرد باید تلاش‌ها در هر جایی برای برچیده شدن نظام بی عدالتی و سرکوب آغاز شود.

دونالد ترامپ جونیور، پسر ارشد رئیس جمهور آمریکا در واکنش به اظهارات نماینده ایالت مینه سوتا با بازنشر پیام او نوشت: آیا بایدن با هوادارش عمر موافق است که ما به برچیده شدن نظامی سیاسی و اقتصادی در آمریکا نیاز داریم. آیا نظام آموزشی ما می‌داند که شما را به حال خود رها کرده است؟ سطح درک شما برای کشور شرم آور است، شاید کسی بتواند رایگان به شما انگلیسی آموزش دهد.

در پی قتل جورج فلوید، شهروند سیاهپوست آمریکایی به دست پلیس مینیاپولیس، موج گسترده اعتراضات ضد نژادپرستی در این کشور به راه افتاد و زخم کهنه بی عدالتی علیه رنگین پوستان در آمریکا سر باز کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار