کمک پزشکی چین به اتحادیه عرب برای مبارزه با کرونا

چین در ادامه کمک‌های خود به کشور‌های عربی برای مبارزه با ویروس کرونا، محموله جدیدی از تجهیزات پزشکی را به دبیرخانه اتحادیه عرب در قاهره ارسال کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روسیا الیوم، چین محموله جدیدی از کمک‌های انسان‌دوستانه پزشکی خود را به دبیرخانه اتحادیه عرب در قاهره ارسال کرد تا در مبارزه با شیوع ویروس کرونا از آن استفاده کنند.

«لیائو لی چیانگ» سفیر چین در مصر این محموله کمک‌های پزشکی را در اختیار دبیرخانه اتحادیه عرب در قاهره قرار داد.

سفیر چین در مصاحبه با خبرنگاران گفت: بعد از شیوع ویروس کرونا چین تجربیات و تکنولوژی خود را در اختیار کشور‌های عربی قرار داده است. چین با ۲۱ کشور عربی ویدئو کنفرانس‌هایی برگزار کرد و تیم‌های پزشکی خود را به ۸ کشور عربی فرستاد تا به آنها کمک کند.

وی افزود: همکاری چین و کشور‌های عربی در کنار هم برای مبارزه با بیماری همه گیر یک بار دیگر نشان می‌دهد که فارغ از چگونگی تغییر اوضاع بین‌المللی، دوستی بین چین و کشور‌های عربی همیشه قوی و صمیمی است.

سفیر چین در ادامه تاکید کرد: همکاری چین با کشور‌های عربی در زمینه مبارزه با کرونا باعث تقویت شراکت راهبردی میان دو طرف خواهد شد و تاکنون پکن مقادیر زیادی تجهیزات پزشکی در اختیار کشور‌های عربی قرار داده است.

وی در پایان تاکید کرد چین به دنبال همکاری با کشور‌های عربی برای تقویت اعتماد متقابل سیاسی، تعمیق همکاری‌ها با منافع و سود مشترک و افق جدیدی از روابط دو جانبه است.

در همین راستا حسام زکی، دستیار دبیرکل اتحادیه عرب از دولت چین برای ارسال این کمک‌های پزشکی قدردانی کرد.

کشور‌های عربی از جمله عراق و عربستان شاهد افزایش شمار مبتلایان و قربانیان ویروس کرونا هستند و مقرارت منع آمد و شد، فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک را در شهر‌های خود اعمال کرده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار