ادامه اختلافات مسکو-واشنگتن به دلیل بدعهدی‌های ترامپ؛

روسیه: در صورت پیروی کشور‌ها از آمریکا، توافق «آسمان باز» از بین خواهد رفت

روسیه هشدار داد چنانچه سایر کشور‌ها هم در قضیه پیمان «آسمان باز» از آمریکا تبعیت کنند، این توافق به زودی از بین خواهد رفت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه، امروز هشدار داد چنانچه سایر کشور‌ها از آمریکا پیروی کنند و تحت فشار واشنگتن از پیمان «آسمان باز» خارج شوند این پیمان ممکن است مانند «دومینو» فرو بپاشد.

او توضیح داد که مسکو انتظار ندارد در اجلاس آینده از تصمیم خود برای خروج از این پیمان بازگردد. ریابکوف تاکید کرد روسیه اجازه نخواهد داد این کنفرانس به مجمع گفتگو برای اتهام پراکنی به ویژه علیه مسکو تبدیل شود. ریابکوف گفت «اگر کسی بخواهد روسیه را در این کنفرانس سرزنش کند به شدت با او برخورد می‌شود.» او در ادامه اضافه کرد «ما از واکنش نشان دادن به کسانی که سعی می‌کنند از این مجال برای ارائه یک موضوعی کاملا ساختگی و یا مطرح کردن اتهاماتی احمقانه علیه روسیه استفاده کنند هیچ ابایی نداریم.»

پیمان آسمان باز ابتدا در سال ۱۹۹۲ منعقد شد و ده سال پس از آن به اجرا درآمد. این توافق نامه به کشور‌ها اجازه می‌دهد تا پرواز‌های نظارتی غیرنظامی در آسمان یکدیگر انجام دهند. به دنبال خروج واشنگتن از این معاهده ۳۴ کشور دیگر در آن باقی خواهند ماند.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، ماه مه اعلام کرد واشنگتن از این توافق خارج خواهد شد و مدعی شد مسکو مطابق با این توافق عمل نمی‌کند. روسیه بار‌ها و بار‌ها اتهامات آمریکا مبنی بر نقض این پیمان را رد کرده است. وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که مسکو فقط به طور متقابل با آمریکا همکاری خواهد کرد و هیچ پیشنهادی را قبول نخواهد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار