اجرای طرح ملی دادرس در ۳۵۰ مدرسه کرمان

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان کرمان از اجرای طرح ملی دادرس، طی سال تحصیلی امسال در ۳۵۰ مدرسه استان کرمان در شبکه اجتماعی شاد خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، ابراهیم بابایی، معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان کرمان به انعقاد تفاهم نامه سازمان جوانان و معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: این تفاهم نامه پیرامون طرح ملی دادرس (دانش‌آموز آماده در روز‌های سخت) و المپیاد آماده( المپیاد مهارت‌های امدادی دادرسان هلال احمر) منعقد شده است.

او افزود: افزایش سطح ایمنی، کاهش خطر پذیری و پیامد‌های ناشی از وقوع حوادث در مدارس کشور با تربیت تیم‌های دانش‌آموزی آماده، توسعه و ترویج ظرفیت‌های خود امدادی و سازماندهی تیم‌های اولیه مدیریت بحران با محوریت آموزش همگانی، توسعه همکاری‌های بین بخشی در موضوع سلامت و ترویج فرهنگ ایمنی از جمله اهداف این تفاهم‌نامه همکاری است.

بابایی به ایجاد زیرساخت‌های آموزشی در فضای مجازی و شبکه شاد برای دسترسی دانش آموزان به محتوا‌های درسی اشاره کرد.

او تصریح کرد: با ایجاد گروه دادرس در شبکه شاد و حضور مربیان این طرح در این گروه ها، محتوا‌های آموزشی بارگذاری و دانش آموزان با سرفصل‌های امدادی آشنا خواهند شد.

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان کرمان اظهار کرد: طرح ملی دادرس طی سال تحصیلی ۱۴۰۰ - ۱۳۹۹ در ۳۵۰ مدرسه استان کرمان در شبکه اجتماعی شاد با همکاری معاونت تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش اجرایی می شود. 

ماشاالله میرزاحسینی، معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان نیز در این ارتباط با اشاره به اهمیت فراگیری مباحث آموزشی دادرس برای دانش آموزان گفت: مدارس از اجرای این طرح استقبال خوبی داشته‌اند.

او افزود: مدیران مدارس با ایجاد گروه‌های آموزشی دادرس و بارگذاری مطالب آموزشی استاندارد و با کیفیت در بستر شبکه شاد، نهمین دوره طرح ملی دادرس را در استان کرمان با موفقیت اجرا خواهند کرد.

 میرزاحسینی  با اشاره به آموزش اولیای مدرسه و سازماندهی آنان در قالب تیم‌های تخصصی تصریح کرد: این مراکز آموزشی با بهبود شرایط شیوع ویروس کرونا و اجرای طرح عملیاتی مدارس به عنوان محل تجمع امن، به امکانات اولیه امدادی مجهز می‌شوند.

انتهای پیام/ م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار