جوزپ بورل: تحریم تسلیحاتی لیبی به سخره گرفته شده است

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تاکید کرد که تحریم تسلیحاتی لیبی دائما نقض و به سخره گرفته شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا طی سخنانی در روز دوشنبه ضمن اعلام نارضایتی شدید از بی‌توجهی کشورها به تحریم‌ تسلیحاتی لیبی و استمرار ارسال تجهیزات نظامی به این کشور، تاکید کرد تحریم تسلیحاتی لیبی از سوی طرف‌های درگیر در بحران این کشور، به مسخره گرفته شده است.

در حالی که ترکیه، قطر و ایتالیا از دولت وفاق ملی حمایت می‌کنند، برخی دیگر از کشورها عربی مانند عربستان، مصر و امارات هم توجه خود را متمرکز ژنرال خلیفه حفتر، فرمانده بازنشسته لیبیایی کرده‌اند. به گفته فائز السراج، رئیس دولت وفاق ملی لیبی، سه کشور عربستان، مصر و امارات علی‌رغم حمایت مالی از حفتر گروه‌های تکفیری و شبه‌نظامیان جنگجو را به خاک لیبی می‌فرستند. 

از سوی دیگر هم ترکیه، با ارسال تجهیزات نظامی به لیبی از دولت وفاق ملی در این کشور حمایت می‌کند. آنکارا حتی اعلام کرده که قصد دارد یک پایگاه نظامی در خاک لیبی ایجاد کرده و نظامیان خود را در آن‌جا مستقر کند. 

در پی سرنگونی حکومت معمر قذافی، جنگ قدرت بی‌پایانی در لیبی شکل گرفته و دو قدرت موازی در شرق و غرب لیبی در تلاش برای حذف یکدیگر از صحنه سیاسی لیبی گام بر می‌دارند. 

سازمان ملل از همه طرف‌های درگیر در لیبی خواسته تا به آتش درگیری‌های نظامی در این کشور دامن نزنند و به تحریم های تسلیحاتی علیه این کشور احترام بگذارند. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار