خلیلیان: تیمی ۲۵ درصد تست مثبت کرونا داشته باشد به قرنطینه می‌رود

سرپرست فدراسیون پزشکی درباره مسائل مختلف توضیحاتی داد.

خلیلیان: به نظر نمی‌رسد به تعطیلی لیگ فوتبال برسیممهرزاد خلیلیان، سرپرست فدراسیون پزشکی ورزشی، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین جلسه ستاد مقابله با کرونا در ورزش با حضور ایرج حریرچی، معاون وزیر بهداشت اظهار داشت: ستاد مقابله با کرونا در ورزش، طبق دستور وزارت ورزش به طور منظم، به جلسات خودش ادامه داده است.

خلیلیان ادامه داد: در جلسه امروز، بیشتر به از سر گیری مسابقات ورزش های انفرادی مانند بوکس، کشتی، کاراته، ووشو، تکواندو و رزمی پرداختیم. حریرچی و همکارانش تاکنون با ما نهایت تعامل را داشته اند، بنا شد در بخش اول برای لیگ‌های برتر این رشته‌ها که عملا ارتباط نزدیک هم وجود دارد، پروتکل‌هایی نوشته شود؛ ما و همکاران وزارت بهداشت موظف به بررسی شدیم.

سرپرست فدراسیون پزشکی ورزشی افزود: فدراسیون کشتی، پروتکل پیشنهادی را ارائه داده است، اما مجوز برگزاری مسابقات را نداشته ایم. امیدوارم پروتکل‌ها پس از بررسی تائید و سپس منتشر شوند.

خلیلیان تصریح کرد: سازمان بهداشت جهانی بر اساس تجارب، نقطه نظراتی را بیان می‌کند. آسیب زایی ماسک زدن در حین ورزش، صد در صد می‌تواند درست باشد، اما شدت و محل تمرین مهم است. در فوتبال مشکلات کمی داشتیم، چرا که در فضای باز انجام می‌شود. تا۸۰ درصد پروتکل‌های فوتبال به خوبی انجام شده است. در مجموع، استفاده از ماسک حین ورزش منع شده، جز در موارد خاصی که روشن است. در حال رایزنی هستیم که آخرین یافته‌های علمی از اقصی نقاط دنیا را با نظارت ستاد، در کشورمان اجرا کنیم.

مهرزاد خلیلیان گفت: برخی تیم‌ها، تست چهارم را هم انجام دادند و هیچ مورد مثبتی نداشتند. مسلما اگر طبق پروتکل، تیمی ۲۵ درصد تست مثبت داشته باشد به قرنطینه می‌رود. قرنطینه مدت ۲ هفته طول می‌کشد و مسابقات هفتگی برگزار می‌شود. به نظر نمی‌رسد به تعطیلی لیگ برسیم، مگر این که با توجه به افزایش مجدد شیوع بیماری، محبور به بررسی این موضوع شویم. مهم‌ترین مسئله سلامت و بعد ورزش است. با توجه به شروع شدن لیگ، باید با خود مراقبتی و دیگر مراقبتی شرایط را کنترل کنیم.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار