اندرو کومو: دولت ترامپ بحران «ویروس کرونا» را انکار می‌کند

فرماندار نیویورک طی نشستی خبری تاکید کرد دولت ترامپ بحران «ویروس کرونا» را انکار می‌کند و مقامات کاخ سفید قصد ندارند تا حقیقت را به مردم آمریکا بگویند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از هیل، اندرو کومو، فرماندار ایالت نیویورک آمریکا روز یک‌شنبه طی اظهارنظری گفت: «دولت ترامپ همه‌گیری ویروس کرونا را انکار می‌کند و در کاهش شیوع این ویروس ناموفق بوده است».

کومو در دیدار مطبوعاتی خود تاکید کرد: «اگر به سخنان وزیر بهداشت و یا آن‌چه رئیس‌جمهور آمریکا می‌گوید گوش فرا دهید، متوجه می‌شوید که آن‌ها اساسا معظل همه‌گیری ویروس کرونا را انکار می‌کنند». کومو همچنین تصریح کرد که مقامات کاخ سفید قصد ندارند تا حقیقت را به مردم آمریکا بگویند. 

کومو یادآوری کرد: «افزایش مبتلایان به ویروس کرونا به طور عمده در جنوب و غرب، بخشی از موج دوم شیوع این ویروس نیست. این گستردگی مربوط به ادامه موج اول همه‌گیری ویروس کرونا است».

کومو در ادامه گفت که تلاش دولت فدرال در مهار موج اول شیوع ویروس کرونا در کشور، ناموفق بوده است. روز جمعه گذشته، کارگروه مربوط به شیوع ویروس کرونا در کاخ سفید اولین جلسه توجیهی خود را از ماه می برگزار کرد. در این جلسه مایک پنس، معاون رئیس‌جمهور آمریکا حضور داشته است. در این کارگروه اعلام شد که به مردم آمریکا اطمینان داده شد که همه‌گیری ویروس کرونا در این کشور تحت کنترل است.

نگرانی‌ها از آنجایی در آمریکا زیادتر شده که شمار مبتلایان به ویروس کرونا پس از مدت‌ها به بیش از ۴۰ هزار نفر در یک شبانه‌روز رسید. تاکنون بیش از ۲ میلیون ۶۰۰ هزار نفر در آمریکا به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. از این بین، حدود ۱۳۰ هزار نفر از مبتلایان به این ویروس جان خود را از دست داده‌اند. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
کوروش فرهودیان ‌
۰۱:۵۵ ۰۹ تير ۱۳۹۹
این دولت کی حقایق را گفته که این بار بگوید این دولت دولت دروغ فساد و جنایت است وقتی که بزرگترین سردار مبارزه با تروریستهای دست پرورده اسرائیل و آمریکا را تروریست بنامد دیگر چه توقعی از اینها میتوان داشت مردم ایران و آمریکا با هم مشکلی ندارند هرچه هست از دروغگویی این سردمداران فاسد کاخ سفید است براستی ملت آمریکا بگوید نظرش در باره کشتن سردار ایرانی چیست؟؟؟ ملت ایران برای ۱۱ سپتامبر در خیابانهای تهران شمع روشن کرد و برای مرگ بیگناهان گریست شما چه کردید مردم امریکا
آخرین اخبار