هراس آمریکایی‌ها از کرونا رو به افزایش است

نتایج یک نظرسنجی جدید نشان داد میزان نگرانی مردم آمریکا به دلیل ادامه بحران شیوع ویروس کووید-۱۹ رو به افزایش است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری هیل، نتایج نظرسنجی جدیدی از افزایش میزان نگرانی‌ها در میان مردم آمریکا به دلیل بحران همه گیری ویروس کرونا حکایت دارد.

نتایج نظرسنجی‌ ای بی سی نیوز/ایپسوس نشان می‌دهد تداوم سیر صعودی ابتلا به ویروس کرونا در آمریکا موجب افزایش هراس در میان بیش از ۷۵ درصد از مردم این کشور شده است. در حالیکه میزان نگرانی آمریکایی‌ها نسبت به بحران همه گیری ویروس کرونا در ۱۲ ماه ژوئن ۶۹ درصد اعلام شد، در نظرسنجی جدید میزان هراس مردم این کشور ۷۶ درصد بدست آمد.

بنابر اعلام هیل، در شهر‌های نیویورک و نیوجرسی که پیشتر شاهد سیر صعودی ابتلا به ویروس کرونا بودند، اکنون روند نزولی گزارش می‌شود. با این حال وضعیت در دیگر مناطق آمریکا پس از بازگشایی زودهنگام کسب و کار‌ها در این کشور نگران کننده است.

رابرت ردفیلد، مدیر مراکز فدرال کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا اخیرا ضمن حضور در جلسه کنگره، با اشاره به شمار بالای مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور گفت این بیماری آمریکا را به زانو درآورده است.

او افزود: ما نهایت تلاش خود را کرده ایم تا با این ویروس مقابله کنیم، اما واقعیت این است که کرونا این ملت [آمریکا] را به زانو درآورده است.

رئیس جمهور آمریکا اخیرا در استدلالی عجیب اعلام کرد میزان آزمایش تشخیصی کرونا در این کشور را کاهش می‌دهد. این در حالیست که شمار مبتلایان کرونا در آمریکا به بیش از ۲ میلیون ۴۰۰ هزار نفر رسیده است و بیش از ۱۲۳ هزار نفر بر اثر کووید-۱۹ جان باخته اند.

نظرسنجی‌ای بی سی نیوز/ایپسوس در روز‌های ۲۴ و ۲۵ ژوئن با مشارکت ۵۷۹ نفر برگزار شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار