آغاز همه پرسی اصلاح قانون اساسی در روسیه

همه پرسی اصلاح قانون اساسی در روسیه از صبح امروز در سراسر این کشور آغاز شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، مرحله دوم رای گیری همه پرسی اصلاح قانون اساسی روسیه از امروز پنجشنبه آغاز شده است و به مدت یک هفته به دلیل مقابله با انتشار کرونا ادامه دارد.

مرحله دوم که یک هفته بطول می‌انجامد و به روز اول ماه جولای روز اصلی رای گیری همه پرسی اصلاح قانون اساسی روسیه ختم می‌شود برای فاصله گذاری زمانی بین رای دهندگان و پیشگیری از شیوع کرونا تعیین شده است.

تدابیر پیشگیری از انتشار کرونا، بخش مهم تدارکات برای برگزاری همه پرسی اصلاح قانون اساسی روسیه را تشکیل می‌دهد و دستورالعمل ویژه‌ای برای این منظور تدوین شده و کمیسیون مرکزی انتخابات آن را تایید کرده است.

همه اماکنی که رای گیری صورت می‌گیرد ضدعفونی می‌شود و افرادی که در رای گیری شرکت می‌کنند فاصله اجتماعی را رعایت و به هر فرد هنگام ورود به حوزه رای گیری بسته‌ای شامل خودکار، ماسک طبی و دستکش یک بار مصرف داده می‌شود.

با اصلاح قانون اساسی روسیه به پوتین امکان برای ادامه ریاست جمهوری پس از سال ۲۰۲۴ داده می‌شود.

رئیس جمهوری روسیه روز سه شنبه در نطق تلویزیونی خود برای روسیه در خصوص تازه‌ترین تصمیمات حکومت برای مقابله با کرونا با یادآوری اینکه ۱۱ تیرماه روز برگزاری همه پرسی اصلاح قانون اساسی در روسیه است، افزود: اصلاحات مدنظر حاکمیت تنها در صورت حمایت مردم صورت خواهد گرفت.

پوتین چند روز پیش نیز در واکنش به این پرسش که آیا امکان دارد سال ۲۰۲۴ میلادی و پس از تصویب اصلاحات قانون اساسی در روسیه، بار دیگر نامزد انتخابات ریاست جمهوری شود، این احتمال را رد نکرده بود.

پارلمان روسیه، اصلاحات قانون اساسی را تصویب کرده است و زمانی که در همه پرسی نیز تأیید شود، قانونی خواهد بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۹ ۰۵ تير ۱۳۹۹
کاش تو کشور ما هم ریاست جمهوری به جای 4 سال 4 سال هشت سال هشت سال بود .
آخرین اخبار