ترامپ بودجه آزمایشگاه‌های کرونا را قطع می‌کند

بنابر گزارش‌های رسانه‌ای، دولت آمریکا قصد دارد به تامین اعتبار آزمایشگاه‌های ویژه کرونا در برخی ایالت‌های این کشور پایان دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نشریه فوربس، در حالیکه ویروس کووید-۱۹ به شکلی فاجعه بار در آمریکا قربانی می‌گیرد، رئیس جمهور این کشور در اندیشه قطع بودجه چند آزمایشگاه ویژه کرونا، آن هم در مناطق عمدتا بحران زده، است.

رئیس جمهور آمریکا که در مواجهه با بحران شیوع کرونا عملکرد بسیار ضعیفی را در کارنامه مدیریتی خود ثبت کرد، چند روز پیش نیز در جریان اولین گردهمایی انتخاباتی خود مدعی شد دولتش به خوبی از پس بحران کرونا برآمده است و از کند شدن روند آزمایش‌های تشخیصی خبر داد. چند روز پس از آن کاخ سفید از اظهارات جنجالی رئیس جمهور آمریکا عقب نشینی کرد، اما گزارش‌های خبری که از کاخ سفید می‌رسد حاکی از آن است که دولت واشنگتن در نظر دارد تامین اعتبار آزمایشگاه‌های تشخیصی کرونا را در چندین ایالت مهم پایان دهد.

فوربس به نقل از منابع خبری گزارش داد این قطع اعتبار مربوط به ۷ آزمایشگاه در ایالت تگزاس، که به شدت آمار شیوع کرونا در آن رو به افزایش است، دو آزمایشگاه در ایلینووی و نیوجرسی و یک آزمایشگاه در پنسیلوانیا و کلرادو می‌شود. این نشریه آمریکایی اعلام کرد کاخ سفید قصد داشت بودجه این آزمایشگاه‌ها را در ماه آوریل قطع کند که با مخالفت اعضای کنگره روبرو شد.

رئیس جمهور آمریکا در جریان سخنرانی خود در تالسا اعلام کرد دستور کاهش تعداد آزمایش‌های کرونا را صادر کرده است. ترامپ در اظهارنظری عجیب مدعی شد تعداد آزمایش بالاتر کرونا سبب افزایش تعداد مبتلایان شده است. در حالیکه کاخ سفید در روز‌های بعد تلاش کرد تا اظهارات فاقد پایه علمی ترامپ را توجیه کند، اما او روز سه شنبه با تکرار دوباره این اظهارات گفت در این باره شوخی نمی‌کند.

تصمیم کاخ سفید برای قطع اعتبار آزمایشگاه‌های تشخیصی کرونا در حالی صورت می‌گیرد، که آمریکا همچنان به یکه تازی از نظر میزان مبتلایان و مرگ و میر ناشی از کرونا در سطح جهان ادامه می‌دهد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار