گردهمایی انتخاباتی ترامپ در آریزونا با وجود افزایش تعداد مبتلایان کرونا

گردهمایی انتخاباتی رئیس جمهور آمریکا، با وجود افزایش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در ایالت آریزونا برگزار شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه تلویزیونی رویترز اعلام کرد دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا چند روز بعد از اولین تجمع تبلیغاتی خود که به علت شیوع ویروس کرونا با استقبال بسیار کم مردم مواجه شد برای برگزاری یک گردهمایی انتخاباتی دیگر به ایالت آریزونا رفت. سفر انتخاباتی ترامپ به ایالت آریزونا در حالی انجام شد که در روز‌های اخیر این ایالت باافزایش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا مواجه بوده است. رئیس جمهور آمریکا در جریان سفر به آریزونا از طرح خود برای ایجاد دیوار مرزی در این منطقه دفاع کرد.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در آریزونا گفت: دولت من بیش از هر دولت دیگری در تاریخ آمریکا برای تامین امنیت مرز‌های جنوبی کار کرده است. مرز‌های ما هرگز تا این حد امن نبوده اند. فکر می‌کنم همه حاضران در این جا این موضوع را تایید می‌کنند. ایجاد دیوار مرزی هم به تامین امنیت مرز‌های ما کمک زیادی کرده است. تا الان بیش از ۳۲۲ کیلومتر از این دیوار مرزی را ایجاد کرده ایم. ارتفاع این دیوار هم آنقدر بلند است که عبور از آن ممکن نیست.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در بخش دیگری از سخنانش گفت: بدون تدابیر بهداشتی اکنون مرز جنوبی ما به مرکز اصلی انتقال ویروس کرونا تبدیل شده بود. اگر شما به شهر‌های آن سوی دیوار برای مثال به شهر‌های اطراف کالیفرنیا نگاه کنید متوجه می‌شوید دربخش هایی که داخل خاک مکزیک هستند، ویروس کرونا به طور کامل در آن مناطق شیوع پیدا کرده است؛ بنابراین اگر این مناطق دیوار مرزی نداشتیم واقعا با یک فاجعه مواجه می‌شدیم.

رئیس جمهور آمریکا در بخش دیگری از سخنانش عنوان کرد: تا زمانی که من رئیس جمهور شما هستم هرگز اجازه نخواهیم داد که منطقه‌ای خودمختار در واشنگتن دی سی ایجاد شود. اگر آن‌ها (معترضان) برای تداوم وضع موجود در واشنگتن تلاش کنند با نیرویی قاطع مواجه خواهند شد.

خبرگزاری رویترز در بخش دیگری از گزارش خود نوشت: دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در انتخابات سال ۲۰۱۶ با سختی بسیار زیاد موفق شد که با کسب تعداد کمی آرای بیشتر از رقیب خود در ایالت آریزونا پیروز شود. ترامپ در حالی برای کسب آرای بیشتر در ایالت آریزونا تلاش می‌کند که بر اساس نتایج نظرسنجی‌ها رقیب دموکرات او در این منطقه از وی پیشی گرفته است. همچنان نتایج نظرسنجی‌ها نشان می‌دهند که محبوبیت نماینده دموکرات این منطقه بیشتر از نماینده جمهوری‌خواه آن در سنا است.

ترامپ در سفر به آریزونا از طرح خود برای ایجاد دیوار مرزی در منطقه آریزونا دفاع کرد. اجرای این طرح یکی از شعار‌های اصلی ترامپ قبل از انتخابات سال ۲۰۱۶ بود و طرح این موضوع در تبلیغات انتخاباتی آن زمان به راهیابی او به کاخ سفید کمک زیادی کرد.

سفر روز گذشته ترامپ به آریزونا سومین سفر وی در سال جاری به این ایالت بود. این سفر در حالی انجام شده که روز سه شنبه ابتلای بیش از ۳۵۰۰ نفر دیگر در این ایالت به ویروس کرونا تایید شده است.

ترامپ و مشاوران او به نگرانی‌ها درباره عواقب منفی برگزاری تجمعات تبلیغاتی و انتخاباتی با وجود شیوع ویروس کرونا اعتنایی نمی‌کنند.

همزمان با سفر ترامپ به آریزونا توئیتر روز سه شنبه به یکی از پیام‌های توئیتری ترامپ برچسب هشدار زد و اعلام کرد که در این پیام ترامپ اصول این شبکه اجتماعی در خصوص رفتار‌های تهاجمی و ناسزاگویی نقض شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار