قتل شهروند فرانسوی با روش فشار بر گردن به دست پلیس

همزمان با تظاهرات علیه نژادپرستی پلیس در آمریکا و اروپا، پلیس فرانسه نیز همانند پلیس آمریکا چند روز قبل با بی‌رحمی یک شهروند آفریقایی تبار را با فشار بر روی گردن کشته است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، در بحبوحه تظاهرات اعتراضی به تبعیض نژادی و خشونت پلیس در آمریکا و اروپا، ماموران پلیس فرانسه نیز در ماه ژانویه همانند پلیس آمریکا یک شهروند فرانسوی آفریقایی تبار را با فشار روی گردن به قتل رسانده اند.

خانواده این فرد که اصالتاً از شمال آفریقا و سدریک چوویات نام دارد اعلام کردند که او ژانویه گذشته بعد از دستگیر شدن توسط پلیس در نزدیکی برج ایفل برای انجام یک بازرسی، به دلیل فشار بر روی گردن جانش را از دست داده است.


بیشتر بخوانید


بررسی ویدئو‌هایی که به دست خبرگزاری فرانسه رسیده است نشان می‌دهد او قبل از آنکه جانش را از دست دهد ۷ بار گفته است: دارم خفه می‌شوم.

هنگامی که پرسنل امداد بالای سر او رسیدند نبضش قطع شده بود و قادر به نفس کشیدن نبود. او به بیمارستان منتقل شد و دو روز بعد اعلام شد که فوت کرده است.

۴ مامور پلیس هفته گذشته بابت این حادثه احضار شده و مورد بازجویی قرار گرفتند، اما برای آن‌ها توبیخی در نظر گرفته نشده است.

سوفیا، دختر سدریک در این باره گفته است : «هنوز نمی‌دانیم چرا آن‌ها از کار معلق نشده‌اند، ضمن اینکه نمی‌دانیم چرا روش استفاده از فشار روی گردن ممنوع نشده است. ما خواستار پاسخی قاطع از امانوئل مکرون هستیم.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار