توافق ترکیه و پاکستان بر سر همکاری‌های نظامی

رسانه‌های ترکیه از امضای توافق‌نامه‌هایی با پاکستان در حوزه تجهیزات نظامی دریایی خبر دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آناتولی، دو شرکت صنایع نظامی ترکیه به نام «اس‌تی‌ام» (STM) و «آسفات» (ASFAT) طی قراردادی با صنایع نظامی پاکستان متعهد شدند تا چندین فروند کشتی نظامی را در اختیار اسلام‌آباد قرار داده و قدرت پاکستان در دریا را افزایش دهند.

نیروی دریایی پاکستان با استفاده از فناوری جدید، ناوگان خود را تقویت می‌کند. ساخت کشتی‌ها در کارگاه بزرگ کشتی‌سازی استانبول و همچنین در کراچی انجام خواهد شد.

در ژوئیه سال ۲۰۱۸ هم نیروی دریایی پاکستان قراردادی را برای تجهیز نیروی دریایی خود با شرکت آسفات ترکیه امضاء کرده بود.

در اکتبر سال ۲۰۱۹، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه به همراه ظفر محمود عباسی، رئیس دریانوردی پاکستان، طی اقدامی نمادین آغاز همکاری‌های نظامی اسلام‌آباد و آنکارا در حوزه دریا را طی مراسمی کلید زدند.

به گفته پایگاه خبری آناتولی، ترکیه یکی از ۱۰ کشور جهان است که با استفاده از قابلیت‌های ملی خود موفق به طراحی، ساخت و نگهداری کشتی‌های جنگی شده است.

پاکستان در بستر روابط تنش‌زای خود با هند همواره سعی می‌کند تا قدرت نظامی خود را افزایش دهد. پاکستان همپای هند به فکر ارتقای قدرت نظامی خود در دریا است. همزمان با تجهیز نیروی دریای هند با موشک‌های آمریکایی، اسلام‌آباد هم تلاش می‌کند تا در حوزه نظامی در دریا از رقیب سنتی خود عقب نماند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
reza
۱۱:۱۷ ۰۴ تير ۱۳۹۹
جدای از "رقابت نظامی بین همسایگان منطقه" این همان شعاری است که چندین سال است که کشورهای منطقه خطاب به ناوهای هواپیمابر وناوشکنهای متحد ایالات متحده ارسال میکنند که:"" امنیت منطقه آسیا و خاورمیانه و آسیای غربی باید توسط همین کشورها که همگی در همسایگی مسالمت آمیز با هم در حال زندگی هستند تامین شود و "حضور ناوگان های" نیروهای خارجی و تفنگداران دریائی ارتش سنتکام آمریکا و متحدانش چیزی "بیهوده و عبث" و برای منطقه مانند انبار باروت محسوب میشود مضاف بر اینکه ارتش سنتکام آمریکا و متحدانش هر جائی را که در منطقه ما اشغال کرده اند با ایجاد پایگاههای موقت و دائمی دریک تشنج و تهدیدات امنیتی قرار داده اند که هر ثانیه ممکن است با یک جرقه یک جنگ و ویرانی عظیم غیر قابل کنترل قرار داده شوند...........
آخرین اخبار