رشد ۷۶ درصدی کشفیات مواد مخدر در استان

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی از رشد ۷۶ درصدی کشفیات مواد مخدر در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند حسنی مقدم دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسا جنوبی گفت: امسال بیش از ۱۵ تن کشفیات انواع مواد مخدر در سطح استان را داشته ایم که نسبت به سال ۹۸ حدود ۷۶ درصد افزایش داشته است.

او با اشاره به اینکه بخشی از مواد مخدر مصرف دارویی دارد، افزود: پارسال بخشی از این مواد مخدر را با مجوز ستاد مبارزه با مواد مخدر  برای مصرف دارویی به تهران ارسال کرده ایم.

حسنی مقدم ادامه داد: بیشترین حجم کشفیات مواد مخدر در کل کشور و استان به تریاک اختصاص پیدا می کند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان بیان کرد: مصرف کنندگان مواد مخدر در استان بین رده سنی ۱۵ تا ۶۴ سال هستند و  بیشترین مصرف مواد مخدر در استان تریاک است.


بیشتر بخوانید


حسنی مقدم با بیان اینکه با تلاش مرزبانی و استقرار نیرو‌های سپاه و ارتش در مرز‌های کشور، میزان ورودی مواد مخدر به صفر رسیده، ادامه داد: بیشترین مواد مخدر که در استان حمل و نقل می‌شود از استان‌های شرقی کشور وارد و به استان‌های مرکزی وشمالی ارسال می شود.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تصریح کرد: برای پیشگیری مصرف مواد مخدر در استان تفاهم نامه‌هایی با آموزش و پرورش، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره کل تبلیغات اسلامی، اداره کل ورزش و جوانان، بنیاد شهید و امور ایثارگران، جمعیت هلال احمر، اداره کل فنی و حرفه‌ای و اداره کار و رفاه و اجتماعی استان در حوزه‌های پیشگیری، فرهنگی، اجرای طرح یاری گران، حوزه‌های درمان و بهبود یافتگان در حال انجام است.

انتهای پیام/ ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.