چین: مذاکرات دیپلمات ارشد ما با پمپئو بسیار سازنده بود

چین اعلام کرد مذاکرات روز گذشته دیپلمات ارشد این کشور با وزیر امور خارجه آمریکا بسیار سازنده بوده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، چین امروز اعلام کرد «یانگ جیچی» دیپلمات ارشد این کشور و مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا روز گذشته در هاوایی مذاکرات بسیار سازنده‌ای داشتند و هر دو طرف توافق کردند تا تعامل و ارتباطات دو جانبه را ادامه دهند.

روزنامه دولتی وابسته به حزب کمونیست حاکم چین امروز با انتشار این خبر نوشت: در این مذاکرات هر دو طرف مواضع مربوط به خود را کاملا آشکارا بیان و توافق کردند که برای اجرای اجماع حاصل شده میان شی جین‌پینگ، رئیس‌جمهور چین و دونالد ترامپ، همتای آمریکایی او، دست به اقدام بزنند. این روزنامه درباره موضوعات خاصی که در این دیدار مطرح شده است جزئیات بیشتری را توضیح نداد.

به نوشته این روزنامه، در این جلسه دیپلمات ارشد چین به طرف آمریکایی خود گفت این کشور باید به مواضع پکن در مورد موضوعات کلیدی احترام بگذارد، دخالت خود را در موضوعاتی مانند هنگ کنگ، تایوان و سین کیانگ متوقف و برای ترمیم روابط دو جانبه تلاش کند.

وزارت امور خارجه چین نیز در بیانیه‌ای که در این خصوص منتشر کرد نوشت: یانگ جیچی در دیدار هاوایی به وزیر امور خارجه آمریکا گفت همکاری میان دو کشور تنها گزینه انتخابی صحیح است.

دیدار روز گذشته در هاوایی در حالی صورت گرفت که تنش‌ها در روابط پکن و واشنگتن در این اواخر به اوج خود رسیده و روابط آن‌ها به شدت تیره شده است. اختلافات آمریکا و چین پس از دو سال تنش و جنگ تجاری و تعرفه ای، از ژانویه امسال و به دنبال همه گیری ویروس کرونا ابعاد دیگری به خود گرفته است. واشنگتن، پکن را به پنهانکاری در خصوص اطلاعات مربوط به شیوع ویروس کرونا متهم می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
امین
۱۶:۵۰ ۲۹ خرداد ۱۳۹۹
چینی ها بدونن
خواهش امروز آمریکایی ها از چین بخاطر اینه که چین آمریکا رو تو تحریم تسلیحاتی علیه ایران و مکانیزم ماشه همراهی کنه.
آخرین اخبار