روایت پیشکسوت وزنه‌برداری از فساد در المپیک

نصیری‌نیا گفت: در المپیک ۲۰۰ سیدنی به پسرم گفتند اگر وزنه بزنی تو را دوپینگی اعلام می‌کنیم و تنها راه شرکت کردن تو، پرداخت ۴۰۰ هزار دلار پول است.

روایت پیشکسوت وزنه‌برداری از فساد در المپیک/ به نصیری‌نیا گفتند ۴۰۰ هزار دلار بده، تا بگذاریم وزنه بزنی!به گزارش خبرنگار گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، مدد نصیری نیا، پیشکسوت وزنه برداری کشورمان در خصوص اتفاقات اخیر برای تاماش آیان (رئیس پیشین فدراسیون جهانی وزنه‌برداری) و برکناری او به دلیل فساد گسترده طی سالیان اخیر، اظهار داشت: زمانی که تیم ملی وزنه‌برداری راهی مسابقات المپیک سیدنی می‌شد، من سرمربی تیم ملی جوانان بودم. مطمئن بودم که شاهین (پسر مدد نصیری نیا) قهرمان می‌شود و کوروش باقری بعد‌ها به من گفت که شاهین وضعیت خیلی بهتری نسبت به او داشته است. مسئولان وقت فدراسیون جهانی روز قبل از مسابقه آمادگی شاهین را متوجه شدند و همان جا تصمیم گرفتند که رقیب شاهین سومین مدالش را بگیرد. به همین دلیل اجازه وزنه زدن به شاهین را ندادند و تهدید کردند در صورت وزنه زدن، شاهین را دوپینگی اعلام می‌کنند.

او ادامه داد: مسئولان ایرانی در آن المپیک، به آن‌ها گفتند که یک کشور منتظر وزنه زدن شاهین است. شاهین روی تخته رفت و اولین وزنه را انداخت. وقتی با او صحبت کردم که دلیل ماجرا چه بوده است، به من گفت که اطلاع داده‌اند که نباید روز مسابقه وزنه بزند. و او را تهدید کردند که اگر وزنه بزنی، تو را دوپینگی اعلام می‌کنیم. شاهین آن شب،  تا صبح گریه کرده بود. بعد‌ها متوجه شدیم که از او درخواست کرده بودند ۴۰۰ هزار دلار بده، تا بگذاریم وزنه بزنی!

نصیری نیا گفت: در المپیک زیرمیزی‌ها زیاد است. از فساد‌های دوران مدیریت تماشا آیان من فقط از موضوع شاهین با خبر هستم. البته در المپیک ۲۰۱۶ ریو هم بلای بدی  سر بهداد سلیمی آوردند. بهداد ۳ بار وزنه را به خوبی بالا برد، اما حرکات او را خطا اعلام کردند. این کار‌ها برنامه‌ریزی‌شده است. از جای دیگری پول میگیرند و نمی‌گذارد یک کشور همه مدال‌های طلا را به دست بیاورد. به نظر من، آیان پولکی بود. شاهین هم مثل رزمنده‌ای بود که روی مین خوابید، تا ۲ نفر دیگر (حسین رضازاده و حسین توکلی) مدال هایشان را به دست بیاورند. بعد از آن اتفاق هم، شاهین دیگر نتوانست قد علم کند.


بیشتر بخوانید: 


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار