تکذیب افزایش کرایه کامیون های ترانزیت در مرز دوغارون

مدیر پایانه مرزی دوغارون تایباد گفت: افزایش کرایه ناوگان حمل و نقل کامیون‌های ترانزیت در مرز دوغارون خراسان رضوی با کشور افغانستان دروغ است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، کریم نوایی نظامی مدیر پایانه مرزی دوغارون تایباد گفت: باتوجه به مصوبات کمیته ساماندهی مبادی مرزی در حال حاضر ساعت کاری پایانه مرزی دوغارون افزایش یافته و در حال حاضر این کانون اقتصادی از ساعت هفت صبح تا ۱۹ هر روز فعال است.

او افزود: در حال حاضر فقط ۵۴۰ دستگاه کامیون حامل بار در پایانه مرزی دوغارون در صف انتظار و خروج به سمت کشور افغانستان قرار دارند که در صورت همکاری گمرک اسلام قلعه افغانستان و افزایش سرعت انجام امور اداری و با توجه به زیرساخت‌های لازم در این گذرگاه رسمی زمینی پایانه مرزی دوغارون قابلیت این را دارد که در  مدت ۴۸ ساعت آینده این تعداد ناوگان متوقف شده در مرز ایران و افغانستان را به طرف این کشور هدایت کند.

مدیر پایانه مرزی دوغارون تایباد ادامه داد: در ۷۲ ساعت قبل، افزون بر ۵۵۰ دستگاه انواع کامیون حامل بار ترانزیتی از سمت پایانه مرزی دوغارون به سمت کشور افغانستان خارج شده است.
نوایی بیان کرد: تعطیلی پنج روزه عید سعید فطر در کشور افغانستان، افزایش ورود انواع کالا به سمت گمرک مرزی دوغارون و فراهم نبودن زیرساخت‌های لازم گمرکی در کشور افغانستان باعث ازدحام کامیون‌های حامل بار در این گذرگاه رسمی شده است.

او تصریح کرد: شلوغی در مرز دوغارون امری طبیعی است که هر از چند گاهی در این معبر اتفاق می‌افتد که با همکاری دستگاه‌های متولی در مرز برطرف می‌شود.
 
انتهای پیام// ف.غ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار