جو بایدن از نژادپرستی سیستماتیک در آمریکا سخن گفت

جو بایدن، نامزد دموکرات انتخابات آمریکا اذعان کرد نژادپرستی سیستماتیک در ایالات متحده نه تنها در ساختار نیرو‌های انتظامی بلکه در تشکیلات نظام حاکم نیز وجود دارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، جو بایدن، رقیب دموکرات ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و معاون سابق باراک اوباما، رئیس‌جمهور پیشین ایالات متحده در مصاحبه با سی‌ان‌ان به وجود نژادپرستی سیستماتیک در ساختار نیرو‌های انتظامی و حاکمیت آمریکا اذعان کرد.

بایدن گفت: «یقینا نه تنها در ساختار نیرو‌های انتظامی آمریکا، بلکه در تشکیلات نظام حاکم، نژادپرستی سیستماتیک مشهود است. در همه جا، در آموزش و پرورش، و در همه کار‌هایی که انجام می‌دهیم. این نژادپرستی واقعیت دارد و نهادینه شده است.»

انتشار تصاویر ویدئویی از مرگ جورج فلوید، مرد سیاه‌پوست ۴۶ ساله آمریکایی، به علت نژادپرستی و خشونت‌طلبی پلیس آمریکا موجی از اعتراض را در این کشور برانگیخته است. این تصاویر نشان می‌دهد که فلوید در نتیجه رفتار خشونت‌بار پلیس آمریکا جان خود را از دست می‌دهد. او پیش از مرگ از مامور پلیس که زانویش را روی گردن او فشار می‌داد، خواسته بود که به او اجازه تنفس بدهد.

اعتراضات در پی قتل جورج فلوید به دست پلیس سفیدپوست در شهر مینیاپولیس، همچنان در نقاط مختلف جهان ادامه دارد. روز شنبه اعتراضات علیه نژادپرستی در غرب، پای نژادپرستان را نیز به اعتراضات باز کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
reza
۰۸:۴۶ ۲۶ خرداد ۱۳۹۹
هی جو بایدن: وقتی کزیستف کلمپ پاهای لعنتی خود را روی خاک قاره آمریکا گذاشت هجوم اجداد سفید پوست نژادپرست تو برای رسیدن به زمینهای رایگان و معادن طلا و الماس و زمینهای حاصلخیز کشاورزی و مزارع مجانی همراه با کشتارهای دسته جمعی بومیان و ساکنین رنگین پوست و سرخ پوستان آمریکاتاریخ تشکیل خونین آمریکا شروع شد در تاریخ200 سال گذشته آنان را کشتار وقتل و عام کردید و نسلشان را منقرض کردید زنده ها را هم که اکثراً کودکان و زنان بودند به برده گی گرفتید و با علامت گذاری با میله های داغ روی بدنشان آنها را دربازار برده فروشان خرید و فروش کردید بعضی را از درختان آویزان کرده اعدام کردید بعضی را زنده زنده مقابل کلیساها در آتش سوزاندید اینها را در دوران گذشته تاریخ تشکیل آمریکا که هنوز ایالاتی هم نداشت و به غرب وحشی معروف بود انجام دادید..... و امروزه این صدایی است که از دل قرون15 تا 20 و شکست گسلهای بی عدالتی و تبعیض نژادی و خودبرتربینی و عدم اجرای حقوق شهروندی و مساوات در برخورد قوانینی که خودتان نوشته اید باعث این زلزله شده اید نسل باقیمانده و دو رگه شده های خوبی مثل خانم رایس و اوباما اگر چه دیگر زنجیر در دست و پا ندارند و یا با میله های آهنی گداخته علامت گذاری نمیشوند و بعنوان برده در بازار برده فروشان حراج نمیشوند ولی نسل امروز رنگین پوستان از خواب بیدار شده اند و گسلهای طبقاتی شکافهای عمیق برداشته اند این نسل دیگر مانند اجدادشان تسلیم نمیشوند تا مانند باقیماندگان تمدن مایاها و اینکاهای عصر2000 را در سال 2020 با گلوله های برقی و شوکرهای الکتریکی از پا بیندازید اینان برای احقاق حقوق حقه خودشان بپا خواسته اند........آنچه مدعی هستیم و نوشتیم تمام مورخان تاریخ آمریکائی تبار سفید پوست بطور مکتوب ثبت و ضبط کرده اند و یا بزرگترین و مشهورترین کارگردانان سینمای آمریکا به تصویر کشیده اند یعنی تاریخ خونین و اشغالگری نژادپرستان سفید پوست هم بصورت مکتوب و هم بصورت مصور وجود دارد که در آنها همیشه حقیقت وحشیگریها و کشتارها و به برده گی گرفتن بومیان و خریدو فروش در بازار برده فروشان همیشه تحریف شده و وارونه جلوه داده شده واین وجه مشترک اشترکات نظام سلطه جهانی است مانند:
آمریکا امپریالیسم جهانی که داعیه رهبری جهان را دارد...
فرانسه استعمارگر و تا اواخر قرن بیستم هنوز هم مستعمرات زیادی داشت ......
استرالیا که تماماً مانند آمریکا با کشتار بومیان ساکنین اصلی این قاره با خونریزی و کشتار تشکیل شده تمام جمعیت بدوی آن توسط مهاجران منقطع النسل شدند
ایتالیا با فاشیسم و مافیای دولتی که باعث مهاجرت جمعیت به قاره های تازه کشف شده شدند.......
آلمان نازی که شعارشان ژرمن ژرمن برتر است.....و هنوز هم نئو نازیسم ها خون ژرمن ها را برتر میدانند.....
انگلستان که با ناوگان دریائی توپدار خود سردمدار و نمونه کامل این وحشیگریها و برده داری و برده فروشی بود دانمارک - اسکاندیناوی -و.... و......همگی چون با کشتار و قتل و تاراج و غارت ثروت ملل تشکیل شده اند و زیرساخت وشاکله تاریخ کشورشان با اشغالگری و سلطه و نظام استعماری و استضعاف مستعمرات تعریف میشود همگی در مقابل اسرائیل صهیونیسم همیشه لال و کر و نابینا بوده و هستند چون تاریخ خودشان با خونریزی و کشتار بومیان اصلی و ساکنین کشورهای تحت سلطه عجین است...............برای همین هم هیچ وقت از تاریخ هفتادساله اشغالگری و کشتار و منقطع النسل کردن فلسطینیان دفاع و همبستگی جدی و عملی نکرده اند زیرا خودشان متهم به همین وحشیگریها در طول تاریخ تشکیل کشورهایشان هستند جالب توجه اینکه کشورهای نظام سلطه تا اواخر قرن بیستم از مستعمرات خود حق توحش می گرفتند در حالیکه در خانه صاحبخانخ مشغول غارت و چپاول ثروت های زیر زمینی و رو زمینی بودند...........................
آخرین اخبار