ترامپ ارتش آمریکا را بزرگترین نیروی صلح‌جو در جهان خواند!

دونالد ترامپ طی سخنرانی در جمع فارغ‌التحصیلان آکادمی نظامی وست پوینت، ارتش آمریکا را بزرگترین نیروی صلح‌جو در جهان خواند!

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی‌بی‌اس نیوز، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا صبح روز شنبه (به وقت محلی)، ضمن حضور در آکادمی نظامی وست پوینت،  سخنرانی را در جمع فارغ‌التحصیلان این آکادمی ترتیب داد.

این آکادمی در شمال شهر نیویورک کانون شیوع ویروس کرونا در آمریکا واقع است و همین موضوع برگزاری مراسم فارغ‌التحصیلی را با نگرانی همراه کرد.

 دونالد ترامپ طی این سخنرانی عمده زمان خود را بر شرح (اصطلاحا) خدمات ارتش آمریکا صرف کرد. رئیس‌جمهور آمریکا به طور خلاصه به همه‌گیری ویروس کرونا اشاره کرد و مدعی شد که ارتش آمریکا با یک دشمن نامرئی که از چین به سواحل آمریکا رسیده، مواجه است.

در حالی که ویروس کرونا تاکنون مشکلات پرشماری را برای آمریکا ایجاد کرده، ترامپ مدعی شد: «ما ویروس کرونا را از بین خواهیم برد و آن را شکست خواهیم داد».

ترامپ بدون اشاره به جنایات متعدد مرتکب شده به دست ارتش آمریکا، در این سخنرانی مدعی شد: «آمریکا بزرگترین کشور در تاریخ بشر است؛ ارتش ما بزرگترین نیرو برای استقرار صلح و عدالت است!»

وی همچنین مدعی شد که جهان تاکنون چنین ارتشی را به خود ندیده است». ترامپ این را هم گفت که آمریکا پلیس جهان نیست و قصد ندارد در هر درگیری خود را وارد کند. وی مدعی شد که ارتش آمریکا در صورت ورود به هر جنگی پیروز خواهد بود.

رئیس‌جمهور آمریکا همچنین از تلاش خود برای بازسازی نیرو‌های مسلح کشورش گفت. به گفته او، بیش از ۲ تریلیون دلار طی چند سال اخیر در ارتش ایالات متحده سرمایه‌‎گذاری شده است.

این در حالی است که روز گذشته صد‌ها فارغ‌التحصیل دانشکده نظامی «وست پوینت» آمریکا طی نامه‌ای، ایالات متحده را به نادیده گرفتن قانون اساسی این کشور در مواجهه با اعتراضات مسالمت‌آمیز محکوم کرده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار