احتمال سفر اردوغان به عراق در آینده نزدیک

نماینده سابق عراق اعلام کرد رئیس‌جمهور ترکیه در آینده نزدیک قصد سفر به عراق و رایزنی در خصوص هفت پرونده از جمله سوریه و مسئله آب را دارد.

به گزارشگروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از پایگاه خبری المعلومه، «جاسم محمد جعفر» نماینده سابق ترکمن عراق، امروز (شنبه) از احتمال سفر قریب الوقوع رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه به عراق و رایزنی در خصوص هفت پرونده از جمله سوریه و مسئله آب با مقامات بغداد خبر داد.

وی گفت: سفر رئیس سازمان اطلاعات ترکیه به عراق مورد تأیید نیست و اغلب سفر‌های مدیران سازمان‌های اطلاعاتی محرمانه و برای طرح مسائل امنیت ملی مشترک صورت می‌گیرد.

این نماینده سابق عراق افزود: هیئت‌های ترکیه‌ای همواره در عراق حضور دارند؛ به خصوص اینکه رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه قصد سفر به عراق و بازکردن پرونده‌های مهم سیاسی را دارد.

محمد جعفر درخصوص هفت پرونده‌ای که در این سفر مطرح خواهد شد گفت: اردوغان در دیدار با رؤسای قوای سه‌گانه عراق درباره پرونده‌هایی از جمله پرونده سوریه، مسئله آب، همکاری اقتصادی، بازگشایی گذرگاهها، پ. ک. ک و همکاری مشترک بین دو کشور مذاکره می‌کند.

وی احتمال می‌دهد که این سفر در ماه آینده صورت خواهد گرفت.

رئیس جمهور ترکیه در اواخر اردیبهشت در تماس تلفنی با مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر عراق گفت که تمایل دارد در آینده نزدیک به بغداد سفر کرده تا راه‌های تقویت روابط دوجانبه در چارچوب تفاهم‌نامه‌های دوجانبه را از نزدیک بررسی کند. الکاظمی نیز به طور رسمی از اردوغان برای سفر به عراق دعوت کرد.

روز گذشته شبکه خبری روسیا الیوم به نقل از منبعی سیاسی در عراق اعلام کرد که هاکان فیدان، رئیس سازمان اطلاعات ترکیه به عراق سفر و با شخصیت‌های سیاسی و دولتی این کشور دیدار کرده است. خبری که منابع عراقی آن را رد یا تأیید نکرده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار