برنامه ترکیه برای احداث ۲ پایگاه نظامی در لیبی

مقامات نظامی ترکیه از برنامه این کشور برای احداث ۲ پایگاه نظامی در آینده‌ای نزدیک در لیبی خبر دادند و گفتند این کشور قصد دارد پهپادها و ادوات نظامی هوایی خود را در این پایگاه‌ها مستقر کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ینی شفق، ترکیه اعلام کرده که در آینده‌ای نزدیک ۲ پایگاه نظامی در لیبی خواهد ساخت.

در چارچوب همکاری‌های نظامی لیبی و ترکیه، آنکارا اعلام کرده که قصد دارد ضمن بازسازی پایگاه هوایی «الوطیه»، نیروهای نظامی خود را در آن مستقر کند.

فائز السراج، رئیس دولت وفاق ملی لیبی طی دیدارهای مختلف خود با رجب طیب اردوغان در ترکیه، از آنکارا خواسته بود تا دولت وفاق را در برابر تهدیدات نیروهای تحت امر خلیفه حفتر حمایت کند.

به گفته منابع نظامی ترکیه، این کشور قصد دارد تا پهپادها و ادوات نظامی هوایی خود را در این پایگاه مستقر کند. ترکیه قرار است تا یک پایگاه نظامی دیگر را در بندر مصراته احداث کند. پیش از این نیز وزارت دفاع ترکیه اعلام کرد که نظامیان این کشور یک رزمایش نظامی در آب‌های مدیترانه انجام داده‌اند. 

در پی سقوط حکومت معمر القذافی در لیبی، جنگ قدرت در این کشور آغاز شده و همچنان هم ادامه دارد. خلیفه حفتر، ژنرال بازنشسته ارتش ضمن نادیده گرفتن دولت قانونی لیبی قصد دارد تا ضمن تصرف طرابلس، پایتخت این کشور، زمام امور را در دست بگیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار