سازمان ملل خواستار تحقیق درباره کشف گور‌های جمعی در لیبی شد

سازمان ملل با ابراز نگرانی شدید از گزارش‌ها درباره کشف گور‌های جمعی در لیبی، انجام تحقیقات فوری درباره کشتار غیرقانونی مردم در این کشور را خواستار شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، هیئت نمایندگی سازمان ملل در لیبی در بیانیه‌ای با ابراز نگرانی شدید از گزارش‌ها درباره کشف دست‌کم ۸ گور جمعی در لیبی که اغلب آن‌ها در شهر ترهونه پیدا شدند، انجام تحقیقات فوری درباره کشتار غیرقانونی مردم را خواستار شد.

هیات نمایندگی سازمان ملل اعلام کرد: «انتشار گزارش‌های وحشتناک و تکان دهنده درباره کشف ۸ گور جمعی در لیبی طی چند روز گذشته بسیار نگران کننده است. بر اساس قوانین و حقوق بین الملل، مقامات لیبی باید تحقیقات فوری، شفاف و مفیدی درباره گزارش‌های مربوط به موارد کشتارغیر قانونی افراد انجام دهند.»

هیات نمایندگی سازمان ملل در لیبی از تصمیم محمد عبد الواحد لملوم، وزیر دادگستری این کشور (وابسته به دولت وفاق ملی و مورد حمایت سازمان ملل) برای تشکیل کمیته تحقیق درباره کشف گور‌های جمعی استقبال کرد.

نمایندگی سازمان ملل از اعضای این کمیته خواست فعالیت فوری خود را برای شناسایی قربانیان، علت مرگ آنان و نیز بازگرداندن اجساد قربانیان به خانواده‌هایشان آغاز کنند؛ بر آمادگی خود برای کمک به روند انجام تحقیقات مطلوب درباره این گزارش‌ها در صورت نیاز تاکید کرد.

ارتش لیبی (وابسته به دولت وفاق ملی) روز پنجشنبه از کشف یک گور با ۳ جسد در مقر اداره کل امنیت مرکزی شهر ترهونه خبر داد. طی روز‌های اخیر چهار گور جمعی در این شهر کشف شدند.

مرکز رسانه‌ای عملیات «خشم آتشفشان» وابسته به دولت وفاق ملی هم روز پنجشنبه تصاویری از اجساد تعدادی از قربانیان در داخل یک گور جمعی کشف شده در شهر ترهونه از جمله یک کودک ۱۲ ساله را پخش کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار