برادر جورج فلوید در کنگره: او نباید به خاطر یک اسکناس ۲۰ دلاری کشته می‌شد

فیلونیس فلوید برادر جورج فلوید ضمن حضور در نشست استماع کمیته قضایی، خطاب به نمایندگان آمریکایی گفت که برادرش نباید به خاطر یک اسکناس ۲۰ دلاری جان خود را از دست می‌داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی‌ان‌ان، «فیلونیس فلوید» برادر جورج فلوید ضمن حضور در نشست استماع کمیته قضایی کنگره آمریکا، به سوالات نمایندگان آمریکایی و همچنین اظهار نظر شخصی در رابطه با این جنایت پرداخت.

او در بخشی از سخنان خود گفت: «برادرم لایق این نبود که به خاطر یک اسکناس ۲۰ دلاری کشته شود».

او سپس خطاب به نمایندگان آمریکایی از آن‌ها پرسید: «آیا زندگی یک مرد سیاه پوست ارزش دارد؟ کشته شدن برای بیست دلار؟ به نظرم دیگر نمی‌توانیم شاهد چنین مسائلی باشیم».

 کشته شدن جورج فلوید در حالی که در بازداشت پلیس مینیاپولیس بسر می‌بُرد، موجی از اعتراضات را در سراسر آمریکا براه انداخت. معترضین به نژادپرستی نهادینه شده در آمریکا، به رفتار نامناسب پلیس و بی عدالتی‌های نژادی در کشورشان معترضند.

«درک چاوین»، «الکساندر کوئنگ»، «توماس لین» و «تو تائو» پس از دریافت تماسی از سوی یک مغازه‌دار مبنی بر دریافت یک اسکناس جعلی ۲۰ دلاری فلوید را بازداشت کردند. چاوین پس از بازداشت فلوید و در حالی که او به زمین افکنده شده بود، زانوی خود را برای بیش از هفت دقیقه به گردن فلوید قرار داد و مانع از نفس کشیدن او شد و در نهایت جورج جان باخت. چهار پلیس خاطی در پی فشار افکار عمومی از اداره پلیس اخراج شدند و قرار است به اتهامات آن‌ها رسیدگی شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار