کاراکاس: اقدام آمریکا در ممانعت از ورود نفتکش‌ها، حمله به ملت ونزوئلا است

وزیر خارجه ونزوئلا اقدام واشنگتن در ممانعت از ورود نفتکش‌ها به این کشور برای بارگیری نفت را «حمله به ملت ونزوئلا» تلقی کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، خورخه آرزا، وزیر امور خارجه ونزوئلا با انتشار یک پیام در حساب کاربری توئیتر خود اقدام آمریکا در ممانعت از ورود نفتکش‌ها به ونزوئلا برای بارگیری نفت را «حمله به ملت ونزوئلا» و دشمنی با آن‌ها توصیف کرد.

او در این پیام توئیتری نوشت: شواهد خاص تری از تهاجم جنایتکارانه واشنگتن. آن‌ها به قلب اقتصاد ونزوئلا حمله می‌کنند تا این کشور را از کسب درآمدی برای واردات مواد غذایی، دارو و تدارکات باز دارند؛ و آن‌ها این کار را در بحبوحه بیماری همه گیر انجام می‌دهند. این یک حمله به همه ونزوئلایی‌ها است.

پیش از این، خبرگزاری رویترز گزارش داده بود که دست کم دو فروند نفتکش که برای بارگیری نفت خام عازم ونزوئلا بودند، از مسیر خود بازگشتند و  پس از آنکه آمریکا اعلام کرد در پی افزودن ده‌ها کشتی نفتی به لیست‌ تحریم است، سه کشتی دیگر از آب‌های ونزوئلا دور شدند.

هفته گذشته، آمریکا تحریم‌هایی را علیه چهار شخص و چهار نفتکش که با پرچم‌های پاناما، باهاما و جزایر مارشال تردد می‌کردند، اعمال کرد. آن‌ها متهم به تجارت نفتی با ونزوئلا شدند.

ونزوئلا به تازگی محموله بزرگی از سوخت و مشتقات نفتی را از ایران دریافت کرده است.

این در حالی است که شورای امنیت ملی کاخ سفید با انتشار پیامی در صفحه توئیتر خود به کشور‌ها و شرکت‌ها درباره همکاری با شرکت کشتی‌رانی جمهوری اسلامی ایران هشدار داد. یکصد کشتی باربری و کانتینری در فهرست تحریم‌های ضدایرانی وزارت خزانه‌داری آمریکا قرار گرفته‌اند. کشتی‌های باربری «آبا»، «الوان»، «آمینا»، «آندیا»، «آرداوان» و «آرزو» که با کشتی‌رانی ایران مرتبط هستند، تحت تحریم‌های جدیدی قرار گرفته‌اند.

تحریم‌های ضد ایرانی آمریکا پس از آن بروزرسانی شده که کشورمان طی ماموریتی توانست پنج نفتکش فاکسون، فورچون، پتونیا، فارست و کلاول را با موفقیت به ونزوئلا برساند. کاراکاس و تهران هر دو تحت تحریم‌های واشنگتن قرار دارند. پس از این تبادل تجاری موفق، آمریکا تهدید کرده بود که تحریم‌های جدیدی را علیه ایران اعمال خواهد کرد.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار