سفیر سابق آمریکا در اروپا: رفتار‌های ترامپ برای من یادآور «بنیتو موسولینی» است

سفیر سابق آمریکا در اروپا اعلام کرد رفتار دونالد ترامپ برای او یادآور نخست‌وزیر فاشیست سابق ایتالیاست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری هیل، «آنتونی گاردنر» سفیر سابق آمریکا در اروپا، دونالد ترامپ را به «بنیتو موسولینی» دیکتاتور سابق ایتالیا تشبیه کرد.

آنتونی گاردنر در مصاحبه‌ای با نشریه پولیتیکو اعلام کرد رفتار و گفتار ترامپ برای من یادآور موسولینی است. وی تاکید کرد در این سال‌ها از مشاهده شباهت‌هایی که رئیس جمهور آمریکا با نخست وزیر فاشیست ایتالیا دارد، بسیار ناراحت شده‌ام.

گاردنر که در دولت باراک اوباما به عنوان سفیر آمریکا در اروپا خدمت می‌کرد، از رویکرد ترامپ در قبال اعتراضات اخیر ضد نژادپرستی در این کشور، که پس از قتل وحشیانه جورج فلوید به جریان افتاد، به شدت انتقاد کرد. دیپلمات سابق آمریکا گفت داشتن رئیس جمهوری که در حال تفرقه افکنی و ایجاد اختلافات نژادی به منظور تقویت جایگاه خود است، بسیار ناامیدکننده و موجب نگرانی است.

او همچنین مواضع انتقادی جیمز متیس، وزیر دفاع سابق آمریکا و جان کلی، رئیس سابق ستاد کارکنان کاخ سفید علیه ترامپ را در بحبوحه اعتراضات ضد نژادپرستی در این کشور تحسین کرد. گاردنر همچنین در این مصاحبه اعلام کرد در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا از جو بایدن، نامزد دموکرات ها، حمایت خواهد کرد.

اعتراضات سراسری مردم آمریکا به نژادپرستی و خشونت پلیس، وارد چهاردهمین روز خود شد. این اعتراضات در پی انتشار تصاویر ویدئویی از مرگ جورج فلوید، سیاه‌پوست آمریکایی، به دست پلیس آمریکا صورت می‌گیرد. این تصاویر نشان می‌دهد که فلوید در نتیجه رفتار خشونت‌بار پلیس جان خود را از دست می‌دهد. او پیش از مرگ از مامور پلیس که زانویش را روی گردن او فشار می‌داد، خواسته بود که به او اجازه تنفس بدهد.

در تظاهرات مردم در نقاط مختلف آمریکا از جمله پایتخت، پلیس از گلوله‌های پلاستیکی و گاز اشک‌آور علیه معترضان استفاده کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار