چهارده روزِ ناآرام در مدعی‌ترین کشور جهان؛

اعتراضات مردمی در آمریکا همچنان ادامه دارد/ خشونت پلیس علیه یک فرد سیاه‌پوست این بار در ویرجینیا

اعتراضات سراسری مردم آمریکا به نژادپرستی و خشونت پلیس، وارد چهاردهمین روز خود شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، با گذشت دو هفته از قتل بی‌رحمانه جورج فلوید، شهروند سیاه‌پوست آمریکایی‌ به دست پلیس شهر مینیاپولیس، شهرها و ایالت‌های مختلف آمریکا همچنان صحنه اعتراضات به نژادپرستی است.

این اعتراضات به کشورهای دیگر همچون کانادا، آرژانتین، اتریش، فرانسه و ... نیز رسیده است.

پلیس آمریکا برای سرکوب معترضان به روش‌های غیراخلاقی و غیرانسانی مختلفی همچون زیر گرفتن افراد با ماشین و تیراندازی مستقیم روی آورده است.

این اعتراضات پس از آن شکل گرفت که پلیس شهر مینیاپولیس جورج فلوید، شهروند بی‌دفاع سیاه‌پوست را که مدعی بود «کلاهبرداری» کرده به شکل فجیعی خفه کرد و به قتل رساند. طبق ویدئویی که از قتل این تبعه سیاه‌پوست آمریکا منتشر شده، پلیس پس از توقف، او را به زمین می‌زند و در حالی که بر گردن او زانو زده است، دستانش را از پشت می‌بندد. در این لحظه فلوید فریاد می‌زند که نمی‌تواند «نفس بکشد» و التماس می‌کند که او را نکشند. اما بی‌توجهی پلیس به او و فشاری که به گردنش وارد می‌شود باعث خفگی این شهروند بی‌دفاع می‌شود.

اعتراضات مردمی در آمریکا همچنان ادامه دارد/ خشونت پلیس علیه یک فرد سیاه‌پوست این بار در ایالت ویرجینیا

اعتراضات مردمی در آمریکا همچنان ادامه دارد/ خشونت پلیس علیه یک فرد سیاه‌پوست این بار در ایالت ویرجینیا

اعتراضات مردمی در آمریکا همچنان ادامه دارد/ خشونت پلیس علیه یک فرد سیاه‌پوست این بار در ایالت ویرجینیا

اعتراضات مردمی در آمریکا همچنان ادامه دارد/ خشونت پلیس علیه یک فرد سیاه‌پوست این بار در ایالت ویرجینیا

آخرین تحولات آمریکا را در زیر بخوانید:

یک کهنه سرباز آمریکایی با لباس فرم و در حالی که جمله «نمی‌توانم نفس بکشم» را روی دهان خود چسبانده بود، ساعت‌ها به نشانه اعتراض به خشونت پلیس مقابل پارلمان ایالت یوتا ایستاد.

۳ سال پیش
نیروهای گارد ملی آمریکا کرونا گرفتند

بروک دیویس، سخنگوی گارد ملی آمریکا اعلام کرد آزمایش کرونای برخی از ۱۳۰۰ نیرو‌های گارد ملی که به دستور ترامپ برای مقابله با تظاهرات ضد نژادپرستی در شهر واشنگتن، پایتخت آمریکا مستقر شده بودند، مثبت اعلام شده است.

۳ سال پیش

آلمان مرکزی مستقل برای شکایت از رفتار پلیس در برلین، پایتخت این کشور ایجاد می‌کند. این تقاضا ۱۰ سال قبل مطرح شده بود و اکنون به قانون تبدیل خواهد شد.

۳ سال پیش
کریس مورفی: ترامپ شایسته آن نیست که رئیس‌جمهور کشورمان باشد

کریس مورفی، سناتور آمریکایی در واکنش به توییت ترامپ که معترض سالخورده را عامل ناآرامی‌ها دانسته بود، در پیامی در صفحه توییتر خود نوشت:

پس مرد ۷۵ ساله‌ای که افسر پلیس او را به روی زمین پرتاب کرد و از ناحیه گوش خونریزی کرد، لیاقتش این بوده است؟ عجب!

این مرد (ترامپ) شایسته آن نیست که رئیس‌جمهور کشورمان باشد.

۳ سال پیش
ترامپ: باید گارد ملی را از روز اول به میدان می‌آوردیم

ترامپ در واکنش به انتقاد‌ها برای فرستادن نیروهای گارد ملی برای سرکوب تظاهرات سراسری در آمریکا در توییتی تصریح کرد که باید زودتر از این نیرو‌ها استفاده می‌کرد.

رئیس‌جمهور آمریکا نوشت: «باید به پلیس اجازه می‌دادیم کارشان را انجام بدهند و گارد ملی را روز اول به میدان می‌آوردیم نه روز چهارم.»

۳ سال پیش
۱۸ کشته در تیراندازی‌های شیکاگو در روزیادبود سربازان آمریکایی

در روز یادبود سربازان کشته شده آمریکایی در ۳۱ ماه مه، تنها در مدت یک شبانه‌روز در شهر شیکاگو ۱۸ نفر به ضرب گلوله کشته شدند.

دیلی میل نوشت روز یادبود، خشونت‌بارترین بازه زمانی ۲۴ ساعته‌ای است که شهر شیکاگو در حدود ۶۰ سال اخیر تجربه کرده است.

آزمایشگاه جرم و جنایت دانشگاه شیکاگو نیز اعلام کرد، در ۳۱ ماه مه، در حالی که این شهر شاهد اعتراضات به مرگ جورج فلوید بود، ۱۸ نفر به ضرب گلوله کشته شدند. این روز خشونت بارترین روز در این شهر از سال ۱۹۶۱ تا کنون بوده است.

رکورد قبلی، متعلق به روز ۴ اوت سال ۱۹۹۱ است که در آن ۱۳ نفر در شیکاگو کشته شدند.

۳ سال پیش
۷ نفر در تیراندازی‌های نیویورک زخمی شدند

شبکه تلویزیونی سی‌بی‌اس در بحبوحه تظاهرات سراسری در ایالات متحده گزارش داد در ۳ تیراندازی مجزا ظرف مدت تنها نیم ساعت در منطقه بروکلین شهر نیویورک آمریکا، ۷ نفر زخمی شدند.

در ساعت حدود ۲۲:۴۰ (به وقت محلی) در محله برانزویل، ۴ نفر بر اثر اصابت گلوله زخمی شدند.

۱۰ دقیقه بعد در تیراندازی دیگری که به علت نزاع خیابانی روی داد، ۲ مرد از ناحیه پا بر اثر اصابت گلوله زخمی شدند.

در تیراندازی سوم در منطقه فلتبوش در حدود ساعت ۱۱:۰۰ (به وقت محلی)، به یک مرد ۳۵ ساله از ناحیه پشت شلیک شد.

۳ سال پیش

برغم ممنوعیت وضع شده، پلیس سیاتل علیه معترضان از گاز اشک آور استفاده کرد.

۳ سال پیش

معترضان ضد نژادپرستی در آمریکا به ستاره ترامپ در راهروی مشاهیر هالیوود رنگ سیاه پاشیدند.

۳ سال پیش
ادای احترام مردم آمریکا به تابوت جورج فلوید در تگزاس

هزاران نفر در تگزاس به تابوت جورج فلوید ادای احترام کردند و یاد وی را گرامی داشتند؛ سیاه‌پوست آمریکایی که کشته شدن وی توسط افسر پلیس آمریکا موج گسترده اعتراضات را علیه بدرفتاری با سیاه پوستان و دیگر اقلیت‌ها در آمریکا به دنبال داشت.

پرچم‌های آمریکا در مسیر منتهی به کلیسای Fountain of Praise در هیوستون که فلوید در آنجا بزرگ شده بود، تکان داده میشد و جمعیت مردم که برای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا ماسک بر صورت داشتند با تشکیل دو صف به تابوت جورج فلوید در کلیسا ادای احترام کردند.

مقامات این کلیسا اعلام کردند بیش از شش هزار و ۳۰۰ نفر در این مراسم شرکت داشتند و مراسم بیش از شش ساعت به طول انجامید. به گفته این مقامات، برخی افراد ظاهرا به علت گرمای شدید هوا و اینکه مجبور شده بودند برای ورود به کلیسا ساعت‌ها منتظر بمانند راهی بیمارستان شدند.

اعتراضات مردمی در آمریکا همچنان ادامه دارد/ خشونت پلیس علیه یک فرد سیاه‌پوست این بار در ویرجینیا

۳ سال پیش

در اعتراضات ضد نژادپرستی دوشنبه شب در منطقه بروکلین شهر نیویورک، در فاصله زمانی تنها ۱۰ دقیقه ۷ نفر هدف تیراندازی قرار گرفتند.

۳ سال پیش
پلیس لاستیک خودرو‌های معترضان را پنچر کرد

در حالی که تخریب اموال و قانون شکنی‌های اخیر در آمریکا به معترضان نسبت داده شده است، تصاویر ناخوشایندی از مینیاپولیس، واقع در ایالت مینه سوتا منتشر شده است که افسران پلیس را در حال پاره کردن لاستیک‌های خودرو‌های معترضان نشان می‌دهد که ظاهراً برای توبیخ آن‌ها یا جلوگیری از حرکت آنهاست.

۳ سال پیش

پلیس اوکلند در جریان اعتراضات مردمی به خودروی یک جوان ۲۳ ساله ۴۶ بار شلیک کرد. این جوان سیاه پوست جان خود را از دست داد و همسر باردارش که در خودرو حضور داشت، به دلیل جراحات به بیمارستان منتقل شد.

۳ سال پیش
کاخ سفید: استقرار گارد ملی برای تامین امنیت معترضان بود!

در پی تصمیم جنجالی دونالد ترامپ در خصوص استقرار گارد ملی به منظور سرکوب معترضان به نژادپرستی، مقامات دولت وی مدعی شده‌اند هجوم نیروهای گارد ملی به خیابان‌ها در واقع برای تامین امنیت معترضان انجام شد.

۳ سال پیش
درخواست سران دموکرات از ترامپ برای خارج کردن میدان «لافایت» از حالت منطقه نظامی

نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا و چاک شومر، رهبر اقلیت دموکرات سنا از دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور خواستند تا میدان «لافایت» در نزدیکی کاخ سفید را که شبیه به یک منطقه نظامی شده، برای رفت و آمد عموم بازگشایی کند.

۳ سال پیش

مقامات شهر «سیاتل» آمریکا در پی تشدید تنش‌ها در این شهر اقدام به افزایش تمهیدات امنیتی کردند.

اعتراضات مردمی در آمریکا همچنان ادامه دارد/ خشونت پلیس علیه یک فرد سیاه‌پوست این بار در ایالت ویرجینیا+ تصاویر

۳ سال پیش

«جو بایدن»، نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا روز گذشته با خانواده جورج فلوید در «هیوستون» دیدار کرد.

اعتراضات مردمی در آمریکا همچنان ادامه دارد/ خشونت پلیس علیه یک فرد سیاه‌پوست این بار در ایالت ویرجینیا+ تصاویر

۳ سال پیش
شهردار واشنگتن: نیروهای ارتش همچون «سربازان اسباب بازی» در دست ترامپ هستند

شهردار واشنگتن اعلام کرد نیروهای ارتش آمریکا همچون «سربازان اسباب بازی» در دست دونالد ترامپ هستند تا از آن‌ها برای ارعاب معترضان بهره بگیرد.

شهردار واشنگتن پیشتر نیز اقدام رئیس جمهور آمریکا برای توسل به ارتش برای سرکوب معترضان ضد نژادپرستی را بار‌ها مورد انتقاد قرار داده بود.

 

۳ سال پیش
خشونت دوباره پلیس آمریکا علیه یک سیاه‌پوست

پلیس آمریکا در ایالت ویرجینیا در اقدامی نژادپرستانه بار دیگر با استفاده از شوکر برای بازداشت یک شهروند سیاه‌پوست غیرمسلح به خشونت متوسل شد.

اعتراضات مردمی در آمریکا همچنان ادامه دارد/

۳ سال پیش
تشدید تدابیر امنیتی در اطراف کاخ سفید

به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، با نزدیک شدن به زمان مراسم تشییع جنازه جورج فلوید، شهروند سیاه‌پوست آمریکایی که به دست پلیس نژادپرست آمریکا به طور وحشیانه‌ای به قتل رسید تدابیر امنیتی در اطراف کاخ سفید تشدید شده است.

خبرنگار المیادین گزارش داد، همه راه‌های منتهی به کاخ سفید بسته شده است تا از رسیدن تظاهرکنندگان به مناطق اطراف آن جلوگیری شود. هزاران نفر از نیرو‌های پلیس در اطراف کاخ سفید حضور دارند و یک دیوار حائل آهنین نیز در حال کشیده شدن به دور کاخ سفید و اعضای گارد ریاست جمهوری است.

۳ سال پیش

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۰ ۲۰ خرداد ۱۳۹۹
اگر دقیق به جهان نگاه کنیم متوجه میشیم که جهان در حال تغییره دنیای فردا دنیای زیباییها و رؤیاهای خوبه جهان عدالت - محبت - نوعدوستی مهربونی یاری رسوندن به همدیگه و پیشرفت و گام گذاشتن به رؤیاهای آینده ... شکوفایی استعدادها و رسیدن به قله های دانش و فتح سیاره های ناشناخته و پی بردن به عظمت خداوند ... در حالیکه ما هنوز هیچی از مخلوقات ناشناخته آسمانها نمی‌دونیم ...
United States of America
ناشناس
۲۰:۲۲ ۲۰ خرداد ۱۳۹۹
نمی‌دونیم که نمی‌دونیم
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۴:۴۴ ۲۰ خرداد ۱۳۹۹
امریکا خودش تواوج بحرانه بعد میگه ایران اوضاعش خرابه خداروشکرکه ایران نیازی به بیگانگان نداره خدانکنه یه اتفاق درایران بیفته این رسانه های معاندمخصوصاسلبریتیهاهمش موج منفی دروغ میگن چرازاوضاع امریکاتوصفحات مجازیشتون چیزی نمیگذارید شمااگه به فکرمردم بودیدهیچ وقت موج منفی نمیدادید به مردم این همه شهیددادیم یک بارازاین شهیدان چیزی نگفتن فقط موج منفی من کشورم رهبرم دوست دارم وبه نظرم ایران بهترین جای دنیاست اگروطن فروشان ودشمنان موج منفی ندم کاش یکم ازسرادردلهایاد میگرفتیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۷ ۲۰ خرداد ۱۳۹۹
اینهمه ظلم و کشتار تو چین نسبت به مسلمانهای اویغور میشه دریغ از یک کلمه خبر رسانی و محکوم کردن چینیهای کثیف ای نامردا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۱ ۲۰ خرداد ۱۳۹۹
از کی تا حالا نگران مسلمونا شدی؟ آمریکا که چند میلیون مسلمون رو در آفریقا و خاورمیانه قتل عام کرده اونوقت نامرد و کثیف نیست ولی اگه کشوری با وهابی و تکفیری درگیری پیدا کنه میشه نامرد و کثیف؟
Iran (Islamic Republic of)
reza
۱۲:۰۸ ۲۰ خرداد ۱۳۹۹
بهرام(سلطان دوره ساسانی و یا سلجوقیان) که گور(گورخر) گرفتی(شکار) همه عمر!!
دیدی که چگونه گور(قبر) بهرام گرفت؟(در قعر قبر جای گرفت؟)
داستان امروز نظام سلطه جهانی برهبری امپریالیسم جهانی ایالات متحده است که سالیان سال از تاریخ تشکیل200سال قبل آمریکا و متحدان سنتی اش مانند: آلمان - فرانسه - انگلستان -استرالیا - کانادا......
با خود برتربینی و نژادپرستی و کشتار و قتل و عام و منقطع النسل کردن بومیان و رنگین پوستان آمریکای شمالی و آمریکای جنوبی و قاره آفریقا با خرید و فروش برده داری و به بردگی گرفتن زنان رنگین پوستان و ایجاد دورگه های رنگین پوست و استفاده از این بردگان در مزارع و صنایع و کارخانجات نه تنها تمدنهای کهن آنان را نابود کردند بلکه با کشتارهای وسیع و دسته جمعی و اعدام آنان بر روی درختان و آتش زدن آنان زنده زنده مقابل کلیساها واشغال آب و خاک این بومیان که صاحبخانه بودند هم سرزمین از دستشان گرفته شده بود و هم به بیگاری گرفته شده بودند و تمام ثروتهای این قاره را با هجوم و مهاجرت سفیدپوستان نژادپرست به تاراج ویغما بردند کشورهایئ که از آنها نام بردیم از قرن 17 تا اواخر قرن بیستم هنوز با این شیوه های امپریالیستی و استعماری به تاراج و غارت مستعمرات مشغول بودند و جالب اینکه همیشه در جنگهای مستقیم و غیرمستقیم و نیابتی با هم یا متحدند و یا ائتلاف میکنند و هنوز که هنوز است همین الآن هم در کشورهائی مانند : افغانستان -عراق - یمن - سوریه - عراق - لبنان - فلسطین - لیبی - سودان - الجزایر - سومالی.... در حال تکرار است اما با شیوه های مدرن و با ژستهای سیاسی مزورانه دنیای نظام سلطه جهانی هم اکنون گرفتار مهندسی معکوس همان شیوه هائی شده که قرنهای متمادی تا عصر 2000 و سال 2020 همین بلایا و مصیبتها را بر سر کشورها آورده است وهمانطور که سلاله زهرای اطهر(س) پیش بینی کرده اند آمریکای امروز رو به افول است...... و دنیای غرب رو به اضمحلال اخلاقی و بیداری نسل هاست چون ویژگی مشترک تمام کشورهای عضو نظام سلطه جهانی اشغالگری و کشتار وقتل و عام وبه استعمار و مستعمره درآوردن کشورهای اشغال شده است و چون همه با هم متحد و با ائتلاف دست به کشتار و اشغالگری میزننند در تقسیم منافع هم با هم مشارکت میکنند صهیونیستهای اسرائیل نمونه بارز این وحشیگری و کشتارهای دسته جمعی است که همواره از طرف نظام سلطه جهانی حمایت مستقیم و غیرمستقیم شده چون صهیونیستها دقیقاً با اشغالگری و کشتار و تصاحب زمین بومیان و صاحبخانه به مقصود های پلید خود میرسد برای همین هم هیئت حاکمه ایالات متحده=رژیم اشغالگر فلسطین است و نژاد یهود را برتر میداند در این مورد هم سلاله زهرای اطهر(س) فرمودند اسرائیل 25سال آینده را نخواهد دید و در مورد اراجیف سخیف و سخن پراکنی بسیار اهانت آمیز ترامپ که عروسک نظام سلطه جهانی است فرمودند آمریکای امروز رو به افول است..... چون نسل امروز دنیا بیدار شده چه در آمریکای شمالی باشد چه در آمریکای جنوبی و چه در قلب اروپا باشد این بی عدالتی ها و این نژاد برتر و خودبرتربینی هاست که ملتها را در این مناطق علیه قشر مرفه و ثروتمند بی درد به شورش وا داشته............
United States of America
ناشناس
۲۰:۲۵ ۲۰ خرداد ۱۳۹۹
منقطع النسل یعنی چه reza
Iran (Islamic Republic of)
بیات
۱۰:۵۵ ۲۰ خرداد ۱۳۹۹
انشالله پیروزی مظلومان آمریکایی نزدیک است انشالله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۳ ۲۰ خرداد ۱۳۹۹
آمریکاییها تقریبا همشون ظالمند. دولتی و مردم عادی، محافظه کار و لیبرال و سیاه و سفید هم نداره ولی اینکه به هم مشغولند باعث خوشحالیه. هرچه بیشتر درگیر خودشون باشند دنیا از شرشون راحتتره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۲ ۲۰ خرداد ۱۳۹۹
مرگ برظلم وستم وبی عدالتی وفساد درهمه جا، وبخصوص دریک کشور اسلامی مثل کشورما!!!!
آخرین اخبار