بلژیک هم با تظاهرات آمریکا هم‌صدا شد

سخنگوی شهرداری بلژیک اعلام کرد شهروندان این کشور فردا (یکشنبه) بعدازظهر مجاز به برگزاری تظاهرات در اعتراض به نژادپرستی پلیس آمریکا و قتل وحشیانه جورج فلوید هستند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از تایمز بروکسل، سخنگوی شهرداری بلژیک امروز و پس از گفت‌وگو با مقامات این کشور اعلام کرد شهروندان بلژیک مجاز هستند روز یک‌شنبه بعدازظهر حدود دو ساعت مقابل کاخ دادگستری تجمعی برای اعتراض به نژادپرستی و قتل وحشیانه «جورج فلوید» داشته باشند.

بنابراین فردا (یکشنبه) تظاهراتی از سوی جنبشی با نام «جان سیاه‌پوستان مهم است» (BLM) در بروکسل شکل می‌گیرد، اما مقامات این کشور تاکید بر ایستا بودن این تظاهرات داشته و گفتند به دلیل همه‌گیری جهانی ویروس کرونا این اعتراض به شکل راهپیمایی نخواهد بود و درحالت تجمعی ایستا برگزار خواهد شد.

تا روز جمعه بیش از ۶ هزار شهروند بلژیکی در شبکه اجتماعی فیسبوک گفته‌اند در این تظاهرات شرکت خواهند کرد و ده‌ها هزار نفر دیگر نیز تمایل خود را به انجام این اعتراض ابراز داشته‌اند.

سخنگوی گروه جان سیاه‌پوستان مهم است در بیانیه‌ای تلفنی گفت: «شهردار بلژیک علی‌رغم عدم علاقه سوفی ویلمز، نخست‌وزیر این کشور، با صبر و شکیبایی به صحبت‌های ما گوش داد و اجازه این تظاهرات را صادر کرد.»

بلژیک هم با فلوید هم‌صدا شد 02

گفته می‌شود برای سازماندهی این تظاهرات حدود ۴۲ گروه از گروه‌های ذی‌نفوذ و سازمان‌های غیرانتفاعی گردهم آمده‌اند و این اعتراض، به دلیل در امان ماندن مردم از ویروس کرونا، به شکل راهپیمایی نخواهد بود.

همچنین در راستای مبارزه با تبعیض نژادی و نژادگرایی در بلژیک، ازهفته پیش جنبشی برای تخریب و برداشتن مجسمه پادشاه لئوپولد دوم صورت گرفته است. گفته می‌شود این پادشاه در استعمار بی‌رحمانه و استثمار کنگو (در مرکز آفریقا) نقشی اساسی داشته است.

مجسمه پادشاه لئوپولد دوم

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار