کریس مورفی: ترامپ، آتش تظاهرات آمریکا را شعله‌ورتر کرد

سناتور آمریکایی در واکنش به ادامه تظاهرات ضد نژاد پرستی در سراسر این کشور اعلام کرد ترامپ با اظهاراتش، آتش تظاهرات آمریکا را شعله‌ورتر کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، کریس مورفی، سناتور دموکرات آمریکایی در واکنش به ادامه تظاهرات سراسری و اعتراضات به قتل بی‌رحمانه جورج فلوید، شهروند سیاه‌پوست آمریکایی به دست پلیس نژادپرست این کشور گفت: «دونالد ترامپ، آتش آمریکا را با بنزین شعله‌ورتر کرد.»

کریس مورفی در پیامی توییتری نوشت: «امروز رئیس‌جمهور فرصتی داشت تا برای ایجاد آرامش کشور تلاش کند. هرچند ممکن بود چیزی که او گفت کمکی نکند، اما او می‌توانست سعی کند کلمات التیام بخشی به زبان آورد.»

سناتور مورفی در توییت خود تاکید کرد: «او دقیقا برعکس عمل کرد و به طرز غم‌انگیز و قابل پیش‌بینی تصمیم گرفت تا کشور را با بنزین بیشتری شعله‌ور کند.»

با ادامه اعتراضات به قتل بی‌رحمانه جورج فلوید، شهروند سیاه‌پوست آمریکایی به دست پلیس نژادپرست این کشور مقررات منع رفت‌وآمد در واشنگتن و کالیفرنیا برقرار شد.

روزنامه واشنگتن پست از بازداشت بیش از ۲۵۰۰ نفر در تظاهرات سراسری علیه نژادپرستی پلیس این کشور که طی چند روز اخیر در شهر‌های مختلف آمریکا برگزار شده است، خبر داد.

پلیس شهر مینیاپولیس هفته گذشته جورج فلوید، شهروند بی‌دفاع سیاه‌پوست را که مدعی بود «کلاهبرداری» کرده به شکل فجیعی خفه کرد و به قتل رساند. طبق ویدئویی که از قتل این تبعه سیاه‌پوست آمریکا منتشر شده، پلیس پس از توقف، او را به زمین می‌زند و در حالی که بر گردن او زانو زده است، دستانش را از پشت می‌بندد. در این لحظه فلوید فریاد می‌زند که نمی‌تواند نفس بکشد و التماس می‌کند که او را نکشند. اما بی‌توجهی پلیس به او و فشاری که به گردنش وارد می‌شود باعث خفگی این شهروند بی‌دفاع می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۰ ۱۲ خرداد ۱۳۹۹
همین ترامپ برای آمریکا خوبه. دودستگی که انتخاب ترامپ در آمریکا ایجاد کرد فروپاشی و تجزیه آمریکا رو سرعت داد. حالا اگه یه دموکرات حقه باز مثل کلینتون یا اوباما سر کار بود بجای اینکه آمریکا دچار آشوب بشه چندتا برجام دیگه مثل برجام موشکی و منطقه‌ای تو پاچمون کرده بود. بودن ترامپ برای ما بهتره یا یه دموکرات
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۴ ۱۲ خرداد ۱۳۹۹
اینجا هم یه نفر میگفت دوربین هست
آخرین اخبار