آتش سوزی در زیستگاه آهوی ایرانی مهار شد

آتش سوزی در منطقه حفاظت شده‌ مُند به عنوان یکی از زیستگاه‌های آهوی ایرانی با تلاش محیط‌بانان مهار شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، مدیر کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: آتش سوزی در زمین‌های اِستِپی منطقه حفاظت شده‌ مُند با تلاش محیط‌بانان به سرعت مهار و از پیشروی آن جلوگیری شد.

فرهاد قلی نژاد با بیان اینکه  علت آتش سوزی در دست بررسی است، افزود: در این حادثه کمتر از یک هکتار از زمین‌های این منطقه آسیب دید.

او با اشاره به وقوع آتش سوزی‌های متعدد در عرصه‌های طبیعی استان بوشهر در روز‌های اخیر گفت: با توجه به رخ دادن آتش سوزی‌های متعدد و گسترده در عرصه‌های طبیعی استان از مردم به ویژه ساکنان روستا‌ها و عشایر و گردشگران می‌خواهیم از افروختن آتش در عرصه‌های طبیعی، جنگل‌ها و مر اتع خودداری کنند.

منطقه حفاظت شده‌ مُند زیستگاه گونه آهوی ایرانی است.

این منطقه به وسعت ۳۲ هزار و ۹۸۵هکتار در بخش بردخون از توابع شهرستان دیر و ۱۸۰ کیلومتری جنوب بندر بوشهر قرار دارد.

پوشش گیاهی منطقه شامل گیاهان شور پسند، انواع گرامینه و درختان گز، اشک و کهور و همچنین اجتماعات کوچکی از درختان حرا است و جانورانی مانند آهو، گرگ، روباه، سیاه گوش، کفتار، گربه وحشی، گراز و تشی درآن زندگی می‌کنند.

پرندگان بومی منطقه را اگرت ساحلی، حواصیل خاکستری، باکلان، انواع کاکائی، کوکر، دلیجه، قخری، چکاوک کاکلی و  ماهی گیر ابلق، و پرندگان مهاجر را فلامینگو، کفچه نوک، درنا، هوبره، پرستو‌های دریایی، کاکلی بزرگ، کاکلی کوچک، خزری و پرستوی دریایی کوچک و گونه سفید، تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.