علت مهم آتش سوزی‌های اخیر بی احتیاطی استفاده کنندگان از طبیعت است

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر علت عمده آتش سوزی‌های اخیر را بی احتیاطی استفاده کنندگان از طبیعت برشمرد و توجه بیشتر مردم را در این زمینه خواستار شد.

آتش سوزی در کوه های بوشهربه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،  در چند وقت اخیر چندین مورد آتش‌سوزی در مراتع مناطق کوهستانی استان بوشهر رخ داده است که برای خاموش کردن آن مردم و مسئولان فراوان تلاش کردند، اما خطر هنوز وجود دارد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر در این خصوص گفت: وقوع آتش سوزی‌های کنترل نشده و گسترده موجب خسارت فراوان به پوشش گیاهی خاک و در نهایت تخریب زیستگاه‌ها و افزایش سرعت فرسایش خاک و خسارت به طبیعت خواهد شد؛ بنابراین پیشگیری و مهار آتش سوزی‌ها در عرصه‌های طبیعی بسیار مهم و ضروری است.

فرهاد قلی نژاد، علت افزایش آتش سوزی‌ها در روز‌های اخیر را افزایش دما، خشکی هوا و خشکیدگی پوشش علفی و مرتعی عنوان کرد و افزود: با توجه به بارندگی‌های مطلوب زمستان و بهار پوشش علفی و مرتعی در مناطق کوهستانی استان بوشهر وضعیت خوبی دارد و  خشکیدگی آن‌ها موجب افزایش خطر و احتمال آتش سوزی شده است.

او با اشاره به اهمیت پیشگیری از آتش سوزی، علت عمده آتش سوزی‌های اخیر را بی احتیاطی استفاده کنندگان از طبیعت برشمرد و از مردم به ویژه گردشگران، دامداران و جوامع محلی خواست، هنگام ورود و استفاده از طبیعت از افروختن آتش خودداری کنند و هنگام ترک محل از خاموش بودن آتش اطمینان یابند. همچنین در صورت مشاهده هر گونه آتش سوزی موضوع را به ادارات منابع طبیعی و محیط زیست اطلاع دهند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر به این نکته نیز اشاره کرد که در مهار آتش سوزی‌های اخیر، جوامع محلی و همیاران محیط زیست همکاری بسیار مطلوبی با مسئولان، محیط‌بانان و جنگل‎بانان داشتند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.